توضیحات تهیه‌کننده «خونین‌زار» در مورد توقیف این اثر

حسن مصطفوی تهیه‌کننده «خونین‌زار» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی می‌گوید توقیف این اثر نه به آن‌ها، که به سالن و سایت فروش بلیت اطلاع داده شد. او همچین از مطابقت دادن فیلم شاهد، فیلم آخرین شب اجرای «خونین‌زار» در پردیس تئاتر شهرزاد، با فیلم اجرای جلسه دریافت مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی برای مشخص شدن تکلیف این اتفاقِ تلخ گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه گذشته، شنبه ۲۰ فروردین نسیم ادبی، بازیگر مونولوگ «خونین‌زار» در صفحه اینستاگرامش از توقیف این اثر نمایشی که این شب‌ها ساعت ۲۳ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شد خبر داد.

حسن مصطفوی، تهیه‌کننده «خونین زار» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی در مورد این اتفاق به خبرآنلاین چنین گفت: «اگر قرار باشد کاری توقیف شود، آیا روال معمول این نیست که نخست کارگردان یا تهیه‌کننده را در جریان بگذارند و از آن‌ها توضیح بخواهند؟! متاسفم که در مورد «خونین‌زار» به جای اعلام مسئله به من یا آقای حسینی، با آقای قاسم جعفری، مدیر پردیس تئاتر شهرزاد تماس گرفتند و سپس از سایت فروش بلیت خواستند که فروش نمایش ما را متوقف کند. درواقع بدون تفهیم اتهام، مجازات شدیم.»

مصطفوی ادامه داد: «من و آقای سهراب حسینی، روز شنبه، ۲۰ فروردین، پس از شنیدن این خبر به اداره‌کل هنرهای نمایشی مراجعه و با آقای کاظم نظری، مدیرکل این اداره دیدار کردیم که متاسفانه ایشان اعلام کردند در جریان اتفاقی که رخ داده است، نیستند و سپس آقای وحید فخرموسوی، مدیر شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی را دیدیم که ایشان هم بدون ذکر دلیل روشن گفتند این اتفاق ظاهرا به درخواست حراست رخ داده است. من و آقای حسینی، امروز، یکشنبه ۲۱ فروردین مجددا به اداره‌کل هنرهای نمایشی خواهیم رفت و تا زمانی که پاسخ روشن و مشخصی در مورد دلیل توقیف «خونین‌زار» دریافت نکنیم به پرسشگری ادامه خواهیم داد.»

تهیه‌کننده «خونین‌زار» با بیان این که این اثر تاکنون بیش از ۱۵۰ مرتبه روی صحنه رفته است و مشخص نیست دلیل توقیف یک‌باره آن پس از بارها و بارها اجرا چیست، توضیح داد: «ظاهرا، آن‌طور که من شنیده‌ام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه سالن‌های تئاتر، دوربین‌هایی دارد که هر شب اجرای آثار نمایشی را ضبط می‌کنند و به فیلم ضبط شده توسط آن‌ها، اجرای شاهد می‌گویند. قرار بر این شد که فیلم شاهدِ آخرین شب اجرای ما، با فیلم اجرای‌مان برای شورای نظارت و ارزشیابی جهت دریافت مجوز، تطبیق داده شود و در صورت مشاهده مغایرت، این توقیف ادامه‌دار شود و در غیر این صورت، پایان یابد.»

مصطفوی در پایان گفت: «منِ تهیه‌کننده، در سینما، فعالیت حرفه‌ای خود را دارم و اکنون که به تئاتر ورود کرده‌ام، براساس مجوز جلو رفته و هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام نداده‌ام، طبیعتا انتظار دیدین چنین برخوردی را ندارم و نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی آسیبی است که بابت این اعمال نظر سلیقه‌ای به گروه نمایش «خونین‌زار» وارد شده است.»

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =