اسیدپاشی و آدامسخوانی اندیشه فولادوند، فرزین محدث و.../ عکس

دو نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» نوشته محمد رحمانیان با حضور مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث در پردیس تئاتر شهرزاد، نمایشنامه‌خوانی و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» نوشته محمد رحمانیان در بخشی با عنوان «هزار و یک شب» در پردیس تئاتر شهرزاد نمایشنامه‌خوانی و رونمایی شدند.

«هزار و یک شبِ» شهرزاد پس از افتتاح توسط محمد رحمانیان، از این به بعد، به صورت هفتگی میزبان رویدادهایی نظیر نمایشنامه‌خوانی و رونمایی از آثار تازه چاپ‌شده خواهد بود.

در این رویداد، محمد رحمانیان با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث قسمت‌هایی از دو نمایشنامه «عوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» را اجرا کردند.

رحمانیان درباره این دو متن نمایشی خود گفت: «نمایش «دعوت به مراسم اسیدپاشی» سال ۱۳۹۱ در ونکوور کانادا برای یک مونولوگ نوشته شد. اما تنها یک بار در تهران، در باغ موزه‌ زندان قصر و در روزهای پایانی اسفند ۹۲ روخوانی شد و این دومین بار است که به مناسبت انتشار نمایشنامه، روخوانی می‌شود.»

اسیدپاشی و آدامسخوانی اندیشه فولادوند، فرزین محدث و.../ عکس

او در همین زمینه افزود: «نمایشنامه‌ «آدامسخوانی» نیز در زمستان ۱۳۹۴ برای اجرا در گالری آریانا نوشته شد و البته تابستان سال بعد نیز در تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفت. این بار نیز، به بهانه‌ انتشار نمایشنامه، قطعاتی از آن را، با همراهی مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، اندیشه فولادوند و فرزین محدث برایتان بازخوانی می‌کنیم.»

دو نمایشنامه‌ «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» از سوی انتشارات خانه‌ کاغذی و زیر نظر الناز اسماعیلی منتشر شده است. در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: «دو نمایشنامه‌ این کتاب، با همه‌ تفاوت‌هایشان در یک چیز مشترک هستند و آن عبور از اشکال رایج درام‌نویسی برای رسیدن به شگردهای نمایشی غیرمتداول است.»

آیین رونمایی و خوانش دو نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» ساعت ۲۰ و سی دقیقه روز شنبه ۲۰ فروردین در قالب برنامه «هزار و یک شب» در تئاتر شهرزاد برگزار شد. ویژه‌برنامه «هزار و یک شب» در قالب رپرتوآر با مدیریت محسن میرزاخانی هر شب ساعت ۲۳ در سالن شماره ۳ شهرزاد برگزار و آثار متنوعی از ماتیو دولاپورت تا اسماعیل خلج در آن خوانش می‌شود.

اسیدپاشی و آدامسخوانی اندیشه فولادوند، فرزین محدث و.../ عکس

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =