صدور بیش از ۸۵۰۰ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی توسط استاندارد آذربایجان‌غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۸ هزار و ۵۱۵ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، منصور جلایر از صدور بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی توسط این اداره کل در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۸ هزار و ۵۱۵ گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی در این استان طی سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

وی افزود: اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی در راستای نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت کرده و در صورت انطباق کالاها با استانداردهای ملی، برای آنها مجوز صادرات و واردات صادر می‌کند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: از مجموع گواهی‌های صادر شده ۷ هزار و ۴۰۰ گواهی مربوط به ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی، یک هزار و ۱۱۵ گواهی نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی بوده که از نظر تعداد گواهی‌های صادره، اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی رتبه چهارم را در بین ادارات کل استانی سطح کشور را دارا می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی می‌باشد.

گفتنی است استان آذربایجان‌غربی با دارا بودن ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی رسمی و همسایگی با ۳ کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارای شرایط خاص از منظر واردات و صادرات کالاها می‌باشد که در همین راستا اداره کل استاندارد آذربایجان غربی مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود ضمن حضور در تمامی گمرکات نسبت به تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =