۴ نفر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
نگرانی سیا از حمله اتمی روسیه به اوکراین

ایرنا نوشت: ویلیام برنز رئیس سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" گفت کشورش نمی تواند احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای تاکتیکی را با توجه به ناامیدی فزاینده مسکو از پیروزی در جنگ اوکراین، کم اهمیت بیانگارد.

برنز در دانشگاه "جورجیاتک" آتلانتا گفته که با توجه به ناامیدی بالقوه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سران روسیه در پی شکست های نظامی تاکنون، هیچ یک از ما نمی تواند تهدید روی اوردن احتمالی آنان را به کاربرد تسلیحات تاکتیکی یا تسلیحات محدود هسته ای، سبک و نادیده بگیرد.

رئیس سیا در پی نخستین سخنرانی همگانی در این مقام، در باره پرسش سناتور پیشین دمکرات سام نان، افزود: ایالات متحده تاکنون هیچ مدرک و دلیل عملی از روی اوردن روسیه به کاربرد چنین سلاح هایی به دست نیاورده است.

به گفته برنز؛ یا وجود برخی گزافه گوئی ها و تهدیدهای کرملین در باره بالابردن سطح آمادگی هسته ای، تاکنون شواهد و مدارک عملی کافی از استقرار یا نقل و انتقالات و تحولات نظامی که تقویت کننده چنین نگرانی باشد، مشاهده نکرده ایم، هر چند به دقت مراقبیم، زیرا از مهم ترین مسئولیت های ما در سیا به شمار می رود.

مسکو روز پنجشنبه احتمال انتقال سلاح های هسته ای را به منطقه دریای بالتیک در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، مطرح کرده است.

واشنگتن تاکنون به دستور پوتین در اوایل جنگ اوکراین در باره افزایش سطح آماده باش نیروهای هسته ای روسیه، نشان نداده است.

برنز در بخشی از سخنان خود در این دانشگاه در ایالت جورجیا گفت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای پرهیز از به راه افتادن جنگ سوم جهانی در اروپا، از اعلام منطقه پرواز ممنوع در اسمان اوکراین یا پذیرش پیشنهاد لهستان برای انتقال جنگنده های دوره اتحاد شوروی به اوکراین خودداری کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    26 8
    برنز نابغه ای در جامعه سیاسی آمریکاست که در بهترین موقعیت و در بهترین سمت حکومت آمریکا قرار گرفت،روسیه شناس برجسته و باهوش آمریکایی که احتمالا در پیش بینی حمله روسیه به اوکراین توسط آمریکا و مدیریت این بحران احتمالا نقش ویژه داشته و دارد. سخنان برنز هشداری درباره لفاظی های هسته ای پوتین به نظر می رسد.
  • ع ا ز CA ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    7 6
    در حال حاضر امریکایها و شرکای آن برای اینکه بیشتر حضور در اوکراین داشته باشند و بیشتر تسلیحات بفروشند با راه انداختن جنگ روانی با بهانه استفاده روسیه از اتم چارهای جزء شایع پراکنی و دروغ پردازی ندارند
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 2
    کافرهمه را به کیش خویش پندارد
  • انسان باشعورفهیم IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    9 10
    سلام ودرودبرپوتین یاورمظلومان شرق اکراین وجهان وحامیانش لعنت بربدخواهان پوتین
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    8 7
    آمریکایکباراستفاده کرد.حالاروسیه استفاده کندگناهه