۳۵ نفر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
پوتین از برزیل کمک خواست

ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد، بر اساس یک نامه که مشاهده کرده است، روسیه از برزیل خواسته تا در صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و گروه 20 از آن در راستای مقابله با تحریم‌های فلج کننده اعمال شده از سوی غرب در پی حمله به اوکراین، حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در نامه‌ای به پائولو گوئدس، وزیر اقتصاد برزیل، خواستار آن شده که برزیل از روسیه "با هدف جلوگیری از اتهامات سیاسی و تلاش برای روا داشتن تبعیض علیه آن در نهادهای مالی بین‌المللی و مجامع چند جانبه حمایت کند."

سیلوانوف نوشت: تلاشهایی در پشت صحنه در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای محدود کردن یا حتی اخراج روسیه از فرآیندهای تصمیم‌گیری در حال انجام است.

به نوشته رویترز، او درباره موانع برای مشارکت روسیه در این نهادها توضیح بیشتری نداد و ادعاهای او به طور مستقل قابل تأیید نبود.

این نامه که هیچ اشاره‌ای به جنگ در اوکراین نکرده است، تاریخش برای 30 مارس است و روز چهارشنبه توسط سفیر روسیه در برازیلیا به این وزیر دولت برزیل ارسال شد.

وزیر دارایی روسیه گفت: همان طور که می دانید روسیه در حال تجربه یک دوره چالش برانگیز همراه با تلاطم اقتصادی و مالی ناشی از تحریمهای اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش است.

اریوالدو گومز، دبیر امور اقتصاد بین المللی وزارت اقتصاد برزیل در پاسخ به پرسشی در خصوص این نامه عنوان کرد،‌برازیلیا مایل است روسیه بخشی از بحث و مذاکره در سازمانهای چند جانبه باقی بماند.

او بیان داشت: از نقطه نظر برزیل نگهداری یک گفتگوی باز ضروری است. پل های ارتباطی نهادهای بین المللی هستند و ارزیابی ما این است که این پلها باید حفظ شوند.

چند روز پیش جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، آمریکا در صورت حضور روسیه در نشستهای گروه 20 در هیچ یک از این نشستها به دلیل حمله روسیه به اوکراین شرکت نخواهد کرد.

سیلوانوف عنوان کرد، تقریبا نیمی از ذخایر بین‌المللی روسیه مسدود شده اند و جلوی تراکنشهای تجاری خارجی آن از جمله با شرکای نوظهورش در حوزه اقتصاد بازار گرفته می شود.

وی افزود: آمریکا و کشورهای تابعه آن سیاست منزوی کردن روسیه نزد جامعه بین‌المللی را دنبال می‌کنند.

سیلوانوف خاطر نشان کرد، این تحریم ها اصول توافقنامه های برتون وودز را که عامل تاسیس صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بوده‌اند، نقض می‌کنند.

وی در نامه‌ای به گودس نوشت: ما معتقدیم که بحران کنونی ناشی از تحریم‌های اقتصادی بی سابقه‌ای که با تحریک از سوی کشورهای گروه هفت اعمال شده‌اند، ممکن است عواقب طولانی مدتی داشته باشند، مگر اینکه ما اقدام مشترکی برای حل آن انجام دهیم.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی برزیل که تنها چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرد، در قبال بحران اوکراین موضع بی طرف اتخاذ کرده و این حمله را محکوم نکرده است و به این ترتیب انتقاد دولت بایدن را برانگیخته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    2 2
    اگر میخواهد از ذلّت چاکری امریقا رها شود باید به نفع جهان چندقطبی کمک نماید یا لا اقل مانع تحقق آن نشود و السلام
  • سالی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    6 1
    متجاوزان بدانندکه نمیتوانندازچنگال عدل الهی فرارکنند تاریخ مصرف پوتین روبه انقضاست
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    68 29
    روسیه به چه روزی افتاده!!!
    • US ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 1
      آلمان گرانی شده؟
  • لطفاً IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    ایران کدوم طرفیه؟آیا بیطرفه یا سمت روسیه است
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    دردوره تزاردوسوم کشورماروگرفتنندوزیرسلطه خودبردندالعان آمریکا همین کارو میخادباهاش بکنه...
  • ایرانی اصیل منطقی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 9
    روسبه ,روسبه هست ,شیر,همیشه شیرخواهدماند ممکن است چند صباحی کفتارهابه اوحمله کنند اماشیرهرگزتسلیم نخواهد شد وبه اوج بازخواهدگشت البته روس فعلابااکراین درگیرنیست روسبه باناتویعنی کل ابرقدرتهادرگیرهست اکراین که دربرابررو سبه ابدا محله هم محسوب نمیشود.امادرنهایت شرق اکراین و فسمتهایی ازدونباس ازاکراین بابدجداگرددوروسیه به این هدف خواهدرسیدامابایدروند راتسریع کندودونباس کریمه دونتسک ووو بهم مرتبط کند وموشک واس ۴۰۰دران مستقرکند..تاهمه جهان از نگرانی خلاصزشوند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    10 2
    فکر نمی کنید وقتش رسیده روسیه را بزاریم کنار جاش اروپا را جایگزین کنیم ؟ این متن گنگ گفته روسیه از برزیل خواسته تراکنش مالی با بانک های روس قطع نکنه و از روسیه تو مجامع که آمریکا هست حمایت کنه . برزیل از متحدان دیرینه آمریکاست . اما دوستی با روسیه دیگه فایده نداره اونا کمکی به ما نمی کنند اروپا بهتره ‌.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    پوتین چه کرده که به ذلت افتاده یعنی ابر قدرت هست
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 1
    روسیه کیسه گدائی دستش گرفته
  • علی اکبربخشی پور IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    بنام خدا روسیه درحمله به اکراین اشتباه کرد وبا پای خود در دام آمریکا گرفتار شد.آمریکا نیازی به درگیری با کشورهایی مثل ایران ، روسیه و..ندارد.رویکرد تضعیف این کشورها ابزار تحریم است.زمان ،فکر،پول جان نیروها و منابع و...روسیه صرف جنگی بی خودمی شود و آمریکا رقیب او به وجهه ی استکباری خود وجاهت می بخشد.
  • حسین IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    بایدن فکر کرده هرچی امریکا گفت و دیکته کرد همه بایس بگن چشم قربان فکر کرده هنوز قرن بیستم داره سیر میکنه غافل از اینکه مرد اون امریکایی که هرکاری دلش میخواست هرجای دنیا انجام میداد مخصوصا در منطقه بسیار مهم و حساسی چون خاور میانه وقتی دیدن سربازانشون اسیر شدن و پشت رسانه های تصویری اشک ریزان ظاهر شدن و پایگاهشون موشک باران شد کم کم کلک و پرشون ریخت و این وضع ادامه خواهد داشت
  • او IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    طرفداران پوتین نظر دیگه ای داشتند. البته هنوز اولیه. قطعا بیش از اکراین ضربه خواهد خورد.
  • داودطنوریان NO ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 3
    به نظرم من برزیل خواسته ها ی پو تین را انجام دهد وبه تفا هم بر سند خوب است
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    بیچاره مردم روسیه که باید تاوان پوتین و سیاستمداران رو بدن. نه به جنگ
  • علی اکبربخشی پور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    بنام خدا آمریکا برای شکستن دولت‌هایی مثل ایران،روسیه وکره شمالی و...از سیاست تحریم وانزوا استفاده می کند.تا این کشورها را از درون متلاشی کند.انقدر دولت ها به فکر جنگ و...می افتند که به مرور مردمشون را فراموش می کنند واین هدف امریکاست
  • کاربر ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    من خیلی در عجبم که چطوری رژیمهای راست افراطی مثل همین حکومت بولسنارو در برزیل و حکومت مجارستان، از حکومت پوتین، تنها تکیه گاه رژیمهای چپ افراطی مثل رژیمهای کوبا و کره شمالی، با این شدت هواداری میکنند؟!
  • یوسف US ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 1
    درود بر پوتین بخاطر عقب زدن غرب وناتوازاسیا یعنی شرق مردم ایران باید روسیه دفاع کنم شکست روسیه یعنی شکست جبهه ی مقاومت
  • سعید IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    عاقبت زور گویی همینه،همین الآنم هیچ کشوری و حتی ناتو وارد درگیری مستقیم با روسیه نمیشه چون می‌دونن میشه جنگ هسته ای،بعد اوکراین بیچاره چه تهدیدی برا روسیه هسته ای بود که این همه آدم و به کشتن دادین
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 0
    سلام محض خدا نظرهایی که میفرستیم مدنظر در دید قرار بدید خب روسیه با ان عظمت در مقابل تحریم ها داره کم چه عرض کنم به قولی چهاردست پاه میره انوقت دوستان ما مدعی هستند تحریم نعمت است البته شاید راست میگویند
  • بهنام IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 1
    پوتین برنده میشه حالا میبینید