برگزاری دومین جشنواره ریواس کوهسرخ در شهر ریوش

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) دومین جشنواره ریواس کوهسرخ در شهر ریوش برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، شهردار ریوش و دبیر جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی بهتر کوهسرخ و ظرفیت‌های گردشگری در این شهر است و برگزاری جشنواره‌هایی که برگرفته از ظرفیت‌های فرهنگی هستند، منجر به معرفی و شناخت بیشتر پتانسیل‌های این بخش به ویژه آداب ورسوم، محصولات بومی و همچنین توسعه زیرساخت‌های گردشگری آن‌ها می‌شود.

محمد امین گفت: این جشنواره با حضور مردم و مسئولان با برنامه‌های شاد و متنوع برای مسافران و گردشگران پیش بینی شده است پخت نان و غذاهای محلی، چای آتشی و آموزش در خصوص اهمیت گیاه با استقبال مردم برگزار شد

وی گفت: «ریواس»، گیاهی خوراکی با فیبر بالاست که به صورت خودرو از اوایل فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت ماه در مراتع کوهسرخ می‌روید که این شهرستان را به یکی از مناطق گردشگری خراسان رضوی تبدیل کرده است.

دبیر جشنواره ریواس افزود: برای معرفی این قابلیت‌ها جشنواره ریواس را برای دومین بار در شهر ریوش برگزار کردیم. با توجه به این که گیاهانی همانند زِزِ، کُمای، پیاز کوهی و آویشن محصولات خاص این منطقه هستند این جشنواره برای عرضه این محصولات برگزار شد.

شهردار ریوش گفت: کشاورزان در این نمایشگاه به فروش گیاهان دارویی، ریواس، پیاز کوهی، زِزِ، کُمای و دمنوش‌های گیاهی و نان محلی پرداختند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =