کاهش شدید روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به کاهش روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون در برخی شهرهای خوزستان پایین است اما اراده‌ای وجود ندارد و تغییری در وضعیت واکسیناسیون این شهرها ایجاد نشده است‎.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر سیدمحمد علوی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: اگر اراده‌ای برای انجام واکسیناسیون وجود داشته باشد، می‌توانیم به مدت یک هفته همه افراد واکسن نزده‌ در سازمان‌ها و ادارات وابسته به دولت و زیرنظارت آن را واکسینه کنیم.

وی افزود: تعدادی از افراد‏ جامعه، واکسن‌ستیز هستند و علاوه بر اینکه خودشان واکسن تزریق نمی‌کنند علیه واکسن در فضای مجازی مطالبی منتشر می‌کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد در حالی که باید با آنها برخورد شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: قرار بود افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند‏، از حضورشان در ادارات جلوگیری شود در حالی که این افراد هنوز در محل کار خود حاضر می‌شوند و حتی مانع از تزریق دُزهای بعدی دیگر همکاران شان می‌شوند.

علوی با اشاره به وضعیت پایدار بیماری در ایران و خوزستان، افزود: آمار ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته ۲۸.۵ درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافته و‏ موارد بستری نیز حدود ۲۸.۴ درصد و موارد مرگ ۳۳.۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: هم اکنون آمار مثبت شدن تست‌های پی سی آر در خوزستان حدود ۱۳ درصد است، در حالی که برای رسیدن به وضعیت پایدار این رقم باید بین سه تا ۱۰ درصد باشد و خوزستان تنها سه درصد با این شاخص فاصله دارد.

وی بیان کرد: برای حفظ شرایط فعلی بیماری، باید رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به طور جدی مدنظر باشد.

علوی گفت: هم‌اکنون پوشش یک نوبت واکسیناسیون در کل جمعیت کشور ۷۶ درصد‏ و نوبت دوم ۶۸ درصد است در حالی که آمار ۲ دُز واکسن بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت باید ۷۰ درصد باشد. پوشش نوبت اول واکسیناسیون در کل جمعیت خوزستان ۶۸ درصد و نوبت دوم ۵۸ درصد است.

وی ادامه داد: انتظار داریم که پوشش واکسیناسیون در ادارات و جاهایی که حاکمیت وجود دارد‏، تکمیل شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مدارس ابتدایی شاهد پوشش کم ماسک هستیم همچنین به دلیل پایین بودن پوشش‏ واکسیناسیون در افراد پنج تا ۱۱ ساله و باید اقدام موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها افزود: در آوردن ماسک در سالن غذاخوری و نبود پنجره در برخی کلاس‌های دانشگاهی از مشکلات ما در زمینه حفظ شرایط پایدار بیماری است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس اعلام وزیر بهداشت ممکن است در شهریور یا مهر اینده تزریق یک نوبت دیگر واکسن برای عموم مردم آغاز شود لذا نتیجه گیری شده که حتی دُز سوم برای پیشگیری و کاهش مرگ کافی نیست و باید خود را برای تزریق دُز چهارم آماده کنیم.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون برای زیر ۱۲ ساله‌ها اختیاری است، اما تزریق دُز سوم برای بالای ۱۲ ساله‌ها مطرح نشده است.

محمود معزی افزود: تاکنون هشت هزار و ۴۳ دانش‌آموز خوزستانی‏ واکسینه نشده‌اند که باید فهرست این دانش‌آموزان به اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان داده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از فرهنگیان خوزستان یک دُز واکسن را تزریق کرده اند گفت: همچنین بیش از ۸۵ درصد آنها نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند که معادل میانگین کشوری است. میانگین پوشش دُز سوم واکسیناسیون فرهنگیان در کشور حدود ۳۳ درصد است و ما نیز در تلاش برای افزایش پوشش نوبت سوم واکسیناسیون فرهنگیان هستیم.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان زرد و چهار شهرستان آبی کرونایی هستند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =