ظرفیت های نهفته گردشگری در فرح آباد شناسایی شده است

شهردار شهر تاریخی و باستانی فرح آباد ساری در استان مازندران با اعتقاد به اینکه فرح آباد نگین گردشگری شمال خواهد شد، گفت: ظرفیت های نهفته گردشگری در فرح آباد در قالب آلبوم توسعه شهر تاریخی شناسایی و تدوین شده است.

محمد مهدی فاطمی که همواره نقش رسانه ها را در توسعه شهرها و مناطق حائز اهمیت می داند، اکنون با سابقه قریب به 15 ساله خود پس از کسوت مدیریت شهری و فعالیت در حوزه های اجتماعی شهرداری های فریدونکنار، امامزاده عبدالله (ع) و بابکان آمل اکنون در کسوت شهردار شهر تاریخی فرح آباد فعالیت چشمگیری داشته و این شهر تاریخی را برای میزبانی از گردشگران در سالی که به نام اجلاس گردشگری کشورهای اکو 2022 نامگذاری شده؛ آماده کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما به نقش رسانه ها در توسعه شهرها و شناخت نقاط ضعف و قوت شهرداری ها اشاره کرد و افزود: شهرهای کوچک و تازه تاسیس دارای سرمایه های نهفته و استعدادهای پنهان فراوانی بوده که باید توسط رسانه ها به مردم و جامعه شناسانده شوند.

فاطمی با بیان اینکه بعد از حدود 8 سال فعالیت در کسوت شهردار در شهرهای بابکان و امامزاده عبدالله آمل اکنون خادم مردم شهر تاریخی فرح آباد در مرکز مازندران هستم، تصریح کرد: فرح آباد از حیث جاذبه های تاریخی و فرهنگی در ایران و جهان از گذشته های دور تاکنون مشهور و معروف بوده است.

شهردار شهر تاریخی فرح آباد ساری با اشاره به اینکه شهرهای متعدد بسیاری به صورت ساحلی، جلگه ای و کوهپایه ای در استان داریم که با ظرفیت های متعدد برای مردمان دیار خود نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: فرح آباد یکی از آن شهرهای منحصر به فرد بوده که دارای طبیعت زیبا، دریای خزر نیلگون و کم عمق و بافت تاریخی با ارزش شاه عباسی بوده که همه ساله در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی برای استراحت و شنا در ساحل زیبای آن هستند.

فاطمی با بیان اینکه وجود ساحل شنی مزیت منحصر به فرد ساحل فرح آباد بوده که گردشگران بسیاری را به خود کشانده است، افزود: ظرفیت های بسیار سرمایه گذاری در بخش آزادشده سواحل وجود دارد که با شناسایی آن می توان فرح آباد را قطب و نگین گردشگری شمال ایران تبدیل کرد.

این شهردار شهرهای شمالی ایران با اشاره به اینکه رودخانه تجن که از پرآب ترین رودخانه های استان بوده در مسیر شهر تاریخی فرح آباد قرار دارد که با ایجاد سازه های دریایی و ساحلی می توانیم این نقطه را برای حضور بیشتر گردشگران تقویت کنیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم در حوزه جلب و جذب سرمایه گذار برای تامین زیرساخت های گردشگری تالاب فرح آباد با همکاری اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستانی اقدامات در خوری را پیاده سازی کنیم.

شهردار فرح آباد ساری با اشاره به اینکه یکی از جاذبه های تاریخی بکر و جهانی منطقه روستای تاریخی فرح آباد و عوامل تاریخی موجود آن نظیر شاه عباسی، کاخ جهان نما و حمام قاجاری است، یاداور شد: سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به اختصاص اعتبارات بیشتر برای مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی جهت جلب بیشتر گردشگران به این منطقه اقدام عاجلی صورت دهد.

قاطمی با بیان اینکه پل فرح آباد به میاندرود یکی از نقاطی است که اتصال فرح آباد با فرودگاه و بندر امیرآباد را بسیار نزدیک تر و سبب افزایش تعاملات شهری و روستایی بین مردمان این دیار و افزایش میل گردشگران هوایی به فرح آباد خواهد شد، افزود: توسعه و اجرای طرح های زیرساختی در شهر تاریخی فرح آباد با اعتبارات اندک شهرداری قابلیت اجرایی سریع نداشته و در این راستا نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای تخقق این مهم هستیم. این اقدامات زیرساختی از عوامل اثرگذاری بوده که می تواند فرح آباد را به اوج توسعه، بالندگی، پیشرفت و سازندگی روزافزون نزدیک کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز زیرساخت های گردشگری برای استفاده بیشتر عوامل انسانی در شهرهای گردشگری شمال ایران تکمیل نشده و فرح آباد نیز از این نقیصه مستثنی نیست، تصریح کرد: امسال پیش بینی ورود بیش از 50 میلیون گردشگر را به مازندران خواهیم داشت که قریب به 15 تا 20 درصد این جمعیت جهت استفاده از ساحل خزرآباد باید از فرح آباد عبور کنند و بنابراین باید زیرساخت ها و تاسیسات فرح آباد برای بیش از 10 میلیون گردشگر فراهم شود.

شهردار شهر تاریخی فرح آباد ساری با بیان اینکه متاسفانه فرح آباد تنها شهر ساحلی مازندران بوده که مدیریت حتی یک متر بر ساحل بر عهده شهرداری آن نیست، گفت: در صورت حمایت مدیران شهرستانی و استانی جهت بهره گیری از ساحل فرح آباد و مجتمع های اداری جوار ساحل می توانیم طرح های فرهنگی، گردشگری و طبیعت گردی بسیاری را در فرح آباد اجرایی کنیم.

وی از برنامه ریزی مدیریت شهری فرح آباد برای المان سازی و نمادسازی در ورودی شهر تاریخی فرح آباد برای سالجاری خبر داد و گفت: با توجه اینکه میزبانی میهمانان اجلاس گردشگری کشورهای اکو در سالجاری بر عهده فرح آباد بوده بنابراین بنا داریم تا نسبت به زیباسازی و پیاده روسازی و ساخت و ساز شهری فرح آباد بیش از گذشته تلاش کنیم.

شهردار فرح آباد بیان اینکه 800 اصله درخت در مسیر شهر فرح آباد غرس شده که تا ماههای آینده با رشد این نهال ها زیبایی دوچندانی به فرح آباد داده خواهد شد، افزود: تلاش برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، اجرای طرح هادی، طرح میدان، بلندمرتبه سازی و ممیزی از طرح های کوتاه، میان و بلندمدت شهرداری فرح آباد بوده که در حال اجرایی شدن است.

وی از تدوین آلبوم شاخص های توسعه ای، زیرساختی، گردشگری، تاریخی و سرمایه گذاری شهر فرح آباد نیز خبر داد و گفت: مردم شهر سه هزار نفری فرح آباد ساری هیچ سهمی از سال 6 هزار و 700 متری فرح آباد ساری ندارند و در واقع شهردار شهر ساحلی هستیم که حتی یک متر ساحل در اختیار نداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =