۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
علایم مسمومیت با قارچ سمی

ایرنا نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: مردم از برداشت و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری کنند چون برخی از این قارچ‌ها ممکن است سمی و مرگبار باشد.

دکتر بهتاش خانی آباد روز جمعه اظهار داشت: با توجه به اینکه بعضی از قارچها که در طبیعت رشد می کنند، قابل استفاده نبوده و سمی هستند و بر اساس شکل ظاهری، سمی و غیرسمی بودن آنها قابل تشخیص نیست ، به هموطنان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت خود و دیگران از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌هایی که از سمی نبودن آن مطمئن نیستند ، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش‌های خوب زمستانی میزان رشد گیاهان در طبیعت افزایش یافته است افزود: مردم به هیچ وجه در طبیعت به برداشت قارچ نپردازند و قارچ مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های معتبر تهیه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ادامه داد: در صورت بروز علایم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال حتی به صورت تاخیری پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار به مرکز درمانی منتقل شود.
وی یادآور شد: در برخی از قارچ‌های سمی و کشنده که ممکن است موجب مرگ مصرف‌کننده شوند بعد از ساعت‌ها نشانه‌ای در بدن فرد دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

روش تشخیص قارچ سمی از خوراکی

هشدار اورژانس آذربایجان‌شرقی نسبت به مصرف قارچ‌های طبیعی

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =