هشدار سرپرست حفاظت محیط زیست لرستان درمورد خشکسالی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از بروز و ظهور مخاطرات جدی محیط زیستی در صورت وجود خشکسالی و تنش آبی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در کارگروه حفاظت از منابع آبی استان لرستان به ریاست احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

در این جلسه سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان مباحث مهمی را در خصوص مخاطرات زیست محیطی در صورت ادامه تنش آبی در سه حوزه آبیاری با فاضلاب، تحقق حقابه های زیست محیطی و فرونشست زمین مطرح کرد و راهکارهایی در این زمینه ارائه نمود.

علی سالاروند در این جلسه از مدیریت آب استان خواست برنامه ریزی لازم جهت تحقق حقابه های زیست محیطی برای جلوگیری از مرگ و میر آبزیان را در دستور کار قرار دهند و از اعلام آمادگی اداره کل محیط زیست برای همکاری در تحقق این امر خبر داد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در ادامه گفت: در صورت ادامه تنش آبی خطر روی آوردن برخی از کشاورزان به آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب و در نتیجه آلودگی خاک و محصولات کشاورزی و احتمال به خطر افتادن امنیت غذایی و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محتمل خواهد بود.

وی در ادامه خطر فرونشست زمین به دلیل کم آبی و استفاده بیش از ظرفیت از منابع آبی زیر زمینی را بسیار مهم خواند و ضمن اشاره به اقدامات کوتاه مدت از جمله نصب کنتورهای هوشمند، جلوگیری از برداشت غیر مجاز، استفاده از روش های نوین آبیاری، پلمپ چاه‌های غیر مجاز و...خواستار در دستور کار قرار دادن تغذیه مصنوعی آبخوان های بحرانی و توجه به مباحث آبخیزداری برای حل این بحران شد.

در پایان این جلسه دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن مهم خواندن دغدغه های زیست محیطی ناشی از بحران و تنش آبی خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه جهت به حداقل رساندن دغدغه‌های محیط زیستی ناشی از کم آبی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =