یادداشت امیرعبداللهیان در روزنامه القدس العربی: پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم راه حل مسأله فلسطین است

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار یادداشتی در روزنامه القدس العربی، پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم را مؤثرترین راهکار برای حل مسأله فلسطین دانست.

به گزارش خبرآنلاین، متن یادداشت حسین امیرعبداللهیان با عنوان "روز قدس، جلوه گاه انسانیت و قداست" در روزنامه القدس العربی به شرح زیر است:

روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به ابتکار امام خمینی (ره) و در حمایت از ملت و آرمان فلسطین، نامگذاری شده تا مرحله جدیدی از همبستگی با مردم فلسطین آغاز شود. از این رو، روز قدس جلوهای بی نظیر از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن جنایتها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیستها، و نماد مقاومت است.

بدون شک تأسیس موجودیت نامشروع و جعلی رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون به مهمترین عامل بی ثباتی و ناامنی منطقه آسیای غربی مبدل گشته است. مردم مظلوم و مقاوم فلسطین با حمایت مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان در مقابل این ظلم بزرگ به پاخاسته و با زنجیره انتفاضه های فلسطینی، این رژیم جعلی را سرگردان کرده است.

در تمام طول این سالها، وجود حداقل سه عامل اصلی باعث شده تا فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام مبدل گردد. نخست، ماهیت سرزمین فلسطین، تقدس و جایگاه آن نزد پیروان دین اسلام؛ دوم، ماهیت دشمن صهیونیستی و ادعاهای مذهبی و تاریخی و روحیه توسعه طلبانه و اشغالگرانه آن؛ سوم؛ ماهیت ائتلاف غربی- صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی میان امت اسلامی و تضعیف آن است با این امید که کشورهای اسلامی همچنان وابسته به قدرتهای بزرگ باقی بمانند.

رژیم صهیونیستی با اقدامات جنون آمیزی چون تنبیهات دسته جمعی (عامل نقض «اصل تعیین سرنوشت فلسطینیان»)، محاصره غزه، تکمیل دیوار حائل، اخراج و کوچ اجباری بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی، ترور فرماندهان و مجاهدین فلسطینی و سایر کشورهای عربی و اسلامی، نابودی اراضی کشاورزی نوار غزه، تلاش برای اجرای طرح یهودی سازی قدس با تداوم شهرک‌سازیها، تخریب منازل فلسطینی ها، افزایش حضور و نظارت نظامی- امنیتی بر شرق بیت المقدس، منع رفت و آمد شهروندان فلسطینی ساکن قدس و ابطال کارت شناسایی ایشان و لغو مجوز اقامت دائم فلسطینی های ساکن در قدس (در تمایز با قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی به ویژه ماده ۴۳ کنوانسیون لاهه و کنوانسیون چهارم ژنو)، تصویب قانون «دولت- ملت قوم یهود» در کنست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸، ترویج شهرک نشینی، جداسازی فلسطینیان کرانه باختری و غزه و یهودی سازی قدس، جولان و نقب، و ... ناقض حقوق بنیادین فلسطینیان و عامل اصلی ناامنی دائمی در منطقه به شمار می رود.

در حالی که منطق جنایتکارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در هفت دهه اخیر حاصلی جز قتل، نژادپرستی و نفاق در منطقه بر جای نگذاشته است، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای اسلامی با چشم بستن بر روی این جنایات شوم، در دام محور غربی- صهیونیستی افتاده و در قالب به اصطلاح پیمان ابراهیم، مرتکب اشتباه تاریخی اما قابل بازگشت و اصلاح شدند. متأسفانه روند عادیسازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، صهیونیستها را جریتر کرده تا ددمنشی خود را گسترش دهند. هتک حرمت اخیر مسجد الاقصی نشانه این امر است. بدون شک این توافق طرح شیطانی غربی- صهیونیستی جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان کشورهای اسلامی با هدف دادن آدرس غلط منبع تولید تهدید و ناامنی دائمی در منطقه است.

رژیم صهیونیستی مهم ترین منبع تولید ناامنی و تهدید برای صلح و امنیت بین المللی محسوب شده و عمده ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است. رژیم اشغالگر قدس تنها رژیمی در منطقه است که دارای ده ها کلاهک اتمی است و از عضویت در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پادمانهای مربوطه سرباز زده است. بر خلاف این واقعیت، در طول این سالها حمایت های سیاسی- نظامی مدعیان حقوق بشر غربی از رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه محدودیتی ادامه داشته است. به عنوان مثال شاهد هستیم که چگونه آمریکایی‌ها با استانداردهای دوگانه خود قطعنامه ها علیه این رژیم را در شورای حقوق بشر، یونسکو و... وتو میکنند. واشنگتن تاکنون بیش از۴۰ مرتبه برای منافع رژیم صهیونیستی از حق وتو استفاده کرده و این خود گویای نگاه‌های جانبدارانه کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها است. جامعه بین المللی در این میان وظیفه عمدهای بر دوش داشته و باید به این سکوت طولانی خود پایان داده و پایان اشغالگری و تأمین حقوق بشر ملت فلسطین را تضمین نماید.

عملیات سیف القدس در حمایت از مسجد الاقصی شوک بزرگی به رژیم جعلی اسرائیل وارد کرد. بویژه اینکه این مرحله شروع جدید همبستگی فلسطینی‌ها را در غزه، کرانه، سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ اردوگاه‌های فلسطینی و همه فلسطینیان عالم رقم زد. اشغالگران صهیونیست و حامیان جهانیشان باید بداند که اراده مقاومت هرگز تزلزلپذیر نخواهد بود و مقاومت اسلامی در اضلاع و اشکال گوناگون خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد یافت. بدون شک مقاومت اسلامی در برابر اشغال و انحراف صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی، لبنان و سوریه و دیگر بلاد اسلامی، طلیعه های پایان این انحراف و غده چرکین را فراهم خواهد نمود. همانگونه که نبرد سیف القدس نشان داد که ظرفیت‌های مقاومت تا چه حد بالاست و روز به روز نیز افزایش مییابد. جا دارد یادی کنیم از سردار بزرگ مقاومت و آزادی قدس شریف سردار حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت مستمر و تدبیر چنان نهال مقاومت را بارور و تأثیرگذار نمود که امروز جریان مقاومت میدان‌دار و محور اصلی هر اقدام مؤثر علیه صهیونیسم و در دفاع از مظلومان است.

جمهوری اسلامی ایران چون گذشته از هیچ تلاشی برای حمایت از حقوق مشروع و غصب شده ملت فلسطین دریغ نخواهد کرد. بر مبنای طرح سیاسی و دموکراتیک ثبت شده جمهوری اسلامی ایران نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد، حل مسئله فلسطین، پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و تمام آوارگان برای تعیین تکلیف است. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در میان مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر، مؤثرترین راهکار برای حل این مناقشه است. بر اساس این طرح، مسلمانان،یهودیان و مسیحیان فلسطینی الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر سرنوشت خویش را برگزیده و به صورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع گردند. این طرح که بر اساس اصول دموکراسی و حقوق بین‌الملل مورد پذیرش کلیه دولت‌ها و ملت‌ها، تدوین و ارائه شده است، قطعاً میتواند جایگزین مناسبی در برابر طرح‌های شکست‌خورده قبلی باشد.

در پایان؛ از همه مردم ایران اسلامی، مسلمانان جهان وآزادی خواهان و وجدان‌های بیدار جهانیان میخواهم تا با حضور باشکوه خود در مراسم ها و راهپیمایی های روز جهانی قدس، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، با مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت و همبستگی نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =