ترفند های لوله بازکنی یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب

امروزه با افزایش آپارتمان نشینی، لوله کشی غیر استاندارد، رعایت نکردن اصول استفاده از لوله های فاضلاب و چند مورد از دلایل دیگرمشکلاتی اعم از: گرفتگی لوله فاضلاب ایجاد نم و رطوبت در کف آشپز خانه ، انتشار بوی بد فاضلاب و...پیش می آید. اما راه چاره چیست؟

احتمالا برای اکثر افراد انسداد آشپزخانه یا توالت در منزلش پیش آمده است وشاید اولین قدم برای رفع گرفتگی که به ذهن فرد می رسد استفاده از اسید ها یا محلول های شیمیایی برای صرفه جویی در هزینه ها وحل شدن سریع مشکل باشد.

آنچه که باید در هنگام استفاده از اسید های لوله بازکنی بدانید:

موارد استفاده از اسیدهای لوله بازکنی برای توالت فرنگی، انسداد های سطحی در حمام یا توالت، گرفتگی در اثر مو و چربی در اشپزخانه، لوله های پلیکا،پلی اتیلن و بوش فیت.ریختن اسید داخل سینک اکیدا ممنوع می باشد چون باعث رنگ پریدگی سینک و سوراخ شدن آن میشود.

اسیدهای لوله بازکنی نقش مهمی در بازکردن لوله ها دارند اما در اکثر موارد این کار جواب نمی دهد بلکه به لوله ها نیز آسیب جدی وارد وارد می کند. برای مثال اگر محلول شیمیایی با لوله چدن ترکیب شود باعث سوزاندن یا سوراخ کردن قسمت داخلی لوله و از بین رفتن آن خواهد شد. جنس لوله از چن می باشد و هر نوع فلزی به اسید بخورد پوسیده می شود پس نباید اسید را در ساختمان های قدیمی که لوله کشی آن ها از چدن می باشد استفاده کرد.

قبل از ریختن اسید ابتدا باید داخل لوله را کاملا خشک کنید تا اثر بخشی محلول 100درصد شود.ابتدا از یک کهنه استفاده کنید و تمام آب داخل لوله را بیرون بکشید بهتر است اسید را در آخر شب زمانی که از توالت یا آشپزخانه استفاده نمیکنید بریزید و اجازه دهید تا صبح بماند. ترکیب اسید با آب اثر بخشی آن را خنثی می کند.

محلول های شیمیایی لوله بازکن اگر به دست و صورت بخورند باعث سوزش شدید می شوند و تا چند سال محل ریختن اسید بر روی دست و صورت باقی می ماند پس حتما در هنگام استفاده از دستکش و عینک استفاده کنید بهتر است دستورالعمل های نوشته شده در روی محلول را با دقت مطالعه کنید.

اما آیا مطمعن هستید برای رفع هر گونه گرفتگی فاضلاب این راه کافیست ؟ در جواب باید بگوییم در صورتی که گرفتگی در جای دیگرمانند لوله های مجاوریا رایزر اصلی باشد، ریختن اسید مشکل را حل نمی کند.اگراز این کار نتیجه نگرفتید از تلمبه دستی استفاده کنید چاه بازکن دستی به طور موقت مشکل گرفتگی را برطرف می کند.

استفاده از تلمبه دستی برای باز کردن لوله فاضلاب

برخی افراد برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب از تلمبه دستی استفاده می کنند کاربرد این دستگاه ساده خیلی بیشتر از دستگاه های دیگر است اما به شرطی که راه استفاده از ان را بدانید.زمانی که آب از کف شور آشپزخانه بالا می آید باید هرچه سریعتر مشکل را حل کنید.

در این مرحله تلمبه دستی بهترین وسیله است ابتدا باید راه فاضلاب زیر سینک را با کهنه یا نایلون کاملا بپوشانید تا فشار باد تلمبه از آنجا بیرون نیایدو تلمبه را طوری بر روی کف شور قرار دهید تا به صورت کامل آن را آب بندی کند و راه ورود و خروج هوا مسدود شود. سپس چن بار پشت سر هم تلمبه را بالا و پایین فشار دهید.

اگز به دنبال یک وبسایت معتبر در تهران هستید . تخلیه چاه و لوله بازکنی نوین لوله با فعالیت بی وقفه و شبانه روزی در اسرع وقت و کمترین زمان مشکل گرفتگی فاضلاب و تاسیسات منزلتان را حل می کند.

برای دریافت خدمات لوله بازکنی شبانه روزی و فوری در تمام نقاط تهران می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید. شرکت لوله بازکنی نوین با دستگاه های پیشرفته و افراد باتجربه در زمینه ی لوله بازکنی لوله کشی و تخلیه چاه تمامی مشکلات شما را به بهصورت تضمینی حل می کند. تمامی هزینه های این شرکت طبق تعرفه ی اتحادیه و مشتری پسند می باشد.

ترفند های لوله بازکنی یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب

استفاده از پمپ تراکم هوا

این مورد در شرکت های لوله بازکنی موجود است و برای استفاده از آن باید متخصص بود این دستگاه از یک بدنه ی فلزی یا همان مخزن و یک موتور تولید باد تشکیل شده است. از اجزای تشکیل دهنده ی آن می توان فشار سنج، کلید قطع و وصل، شیر فلکه ی باز وبست و...را نام برد. اکثر لوله های فاضلاب با دستگاه فنر زن باز نمی شوند.این دستگاه با تولید فشار باد قوی و انتقال آن به داخل لوله باعث رفع گرفتگی هر نوع فاضلاب می شود.

ما در صفحه لوله بازکنی غرب تهران به صورت کامل انواع ترفندهای لوله بازکنی را برای مشتریان بازگو کرده ایم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

طرز کار با این دستگاه طوری است که ابتدا پمپ تراکم را به برق وصل می کنند موتور دستگاه شروع به کار کردن و تولید باد می کند، باد تولید شده توسط موتور از شلنگ مخصوص به مخزن انتقال می یابد. فشار باد مخزن توسط فشار سنج محاسبه می شود و به حد مجاز رسید موتور قطع می شود.

در این حالت شلنگ خروجی پمپ را به خروجی لوله فاضلاب که مسدود است هدایت می کنند و اطراف آن را با پارچه سفت می کنند تا راه خروج باد نداشته باشد. سپس به یکباره شیر تخلیه باد را باز می کنند و تمام مخزن خالی می شود.

دلایل انتشار بوی نامطبوع از فاضلاب

انسداد لوله فاضلاب قبل از گرفتگی کامل با انتشار بوی نامطبوع آغاز می شود در واقع این یک اخطار است که در همان موقع باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.گاهی اوقات هنگام ظهر که هوا گرم است در منزل با استشمام بوی بد مواجه می شوید یا زمانی که استفاده از دستشویی یا آشپزخانه راکد می شود انتشار این بو بیشتر می شود.

انتشار بوی بد فاضلاب به دلایلی از جمله: فضولات و مدفوع داخل لوله رسوب می بندد و همانند کف سماور به دیواره ی لوله فاضلاب می چسبد. در آشپزخانه تمام چربی ها و پسماند غذا به مرور زمان داخل اتصالات زیر سینک جمع می شود یا به دیواره ی لوله فاضلاب می چسبد و همانند گچ سفت شده و بوی بدی از خود انتشار می دهد.

خمام و توالت فرنگی احتمالا اجسام داخل فاضلاب می افتد و به دلیل بیتوجهی افراد موهای زائد و دستمال کاغذی داخل فاضلاب می افتد و باعث ایجاد بوی بد می شود. دلایل دیگری از جمله خراب شدن هواکش سرویس بهداشتی، لوله کشی نامناسب، عدم شیب استاندارد لوله ها، و اتصالات بیش از حد در هنگام لوله کشی فرعی باعث ایجاد این مشکل می شود.

رفع بوی بد لوله فاضلاب با ترکیب چند نوع ماده

برای حل این مشکل می توانید با یک ترفند ساده امتحان کنید ابتدا به چند مواد که در هرخانه ای موجود است نیاز دارید برای ادامه یک لگن بردارید و کمی سرکه داخل آن بریزید سپس چند قاشق جوش شیرین به ان اضافه کنید. در این مرحله به یک فنر دستی نیاز دارید، فنر را داخل لوله فاضلاب هدایت کنید و چند دقیقه بچرخانید تا تمام مواد از دیواره ی لوله جدا شود سپس خرطومی سینک را از کناره ی فنر داخل فاضلاب بیندازید و آب داغ را باز کنید. همزمان با چرخاندن فنر کمی پودر لباس شویی داخل سینک بریزید تا با آب داغ مخلوط شود و به فنر کمک می کند تا بهتر املاح چسبیده به لوله را جدا کند این کار باعث تمیز شدن کامل جداره ی لوله می شود.

بعد از اتمام این کار فنر را از داخل لوله دربیاورید و خرطومی را در جای خودش قرار دهید. احتمالا سرکه با جوش شیرین در این مدت کاملا ترکیب شده اند. به یکباره سرکه را داخل سینک بریزید و چند ساعت آب را باز نکنید.

سرکه با جوش شیرین تمام املاح دیواره لوله که باقی مانده است را از بین می برد طوری که داخل لوله نو می شود با این کار بوی بد فاضلاب به طور قطعی از بین می رود.برای بهتر انجام دادن این کار می توانید از متخصصین شرکت لوله بازکنی نوین کمک بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

ترفند های لوله بازکنی یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب

راه های پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب

ذر مطالب بالا برخی از ترفندهای لوله بازکنی را در مواقع ضروری را برای شما بازگو کردیم اما قبل از این باید بدانیم که چه کارهایی انجام دهیم تا فاضلاب منزلمان مسدود نشود یا مشکلی در خانه پیش نیاید.

نگهداری ازلوله های فاضلاب منزل همانند خودرو و هر وسیله ای که استفاده می کنید ضروری است پس برخی از کارها را باید انجام دهید تا از مشکلات گرفتگی یا پوسیدگی و از بین رفتن لوله ها جلوگیری کنید.

برای مثال اگر در سرویس بهداشتی هستید از انداختن دستمال کاغذی یا وسایل ریز به داخل فاضلاب خودداری کنید. بهتر است هر ماه از آب جوش و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن دیواره فاضلاب استفاده کنید. اسیدهای لوله بازکنی به هیچ عنوان مصرف نکنید زیرا عواقب بسیار بدی برای فاضلاب ساختمان دارد.

اگر در آشپزخانه هستید هنگام شستن ظروف ته مانده ی غذا و آشغال های ریز را داخل توری بریزید و اجازه ندهید که داخل لوله نفوذ کنند. روغن ظروف هنگامی که با آب ترکیب می شوند سفت شده و مانند گچ به دیواره ی لوله می چسبند.

برگ درختان یا شن و ماسه ای که توسط خودروها به پارکینگ ختم می شوند در نهایت داخل کف شوی پارکینگ تجمع می یابند و باعث انسداد آن می شوند. بهتر است هر ماه پارکینگ یا پشت بام منزلتان را آب و جارو کنید و توری مناسب در خروجی لوله ها قرار دهید.

شرکت لوله بازکنی نوین به صورت شبانه روزی در خدمت تمامی مشتریان در تهران و سایر نقاط کشور می باشد. خدمات این شرکت اعم از لوله کشی و لوله بازکنی. تخلیه چاه و تاسیسات می باشد. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز از خدمات ما برخوردار شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =