فیلم سینمایی «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» چهارشنبه در اول روز اکران در 26 کشور 43.6 میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش خبرآنلاین، فروش روز اول آخرین فیلم مجموعه سینمایی «هری پاتر» به لحاظ بازارهای مشابه 82 درصد بیشتر از اولین «یادگاران مرگ» و 49 درصد بیشتر از «شاهزاده دورگه» فیلم ششم مجموعه بود.

گذشته از این، «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2» در هشت بازار از جمله استرالیا (7.5 میلیون دلار) رکورد بیشترین فروش روز اول را شکست.

آخرین فیلم «هری پاتر» همچنین روز چهارشنبه در فرانسه 7.1 میلیون دلار، در آلمان 5.3 میلیون دلار، در ایتالیا 4.6 میلیون دلار و در روسیه 4.1 میلیون فروخت.

درمجموع، 65 درصد فروش روز اول «یادگاران مرگ: قسمت 2» در سینماهای سه‌بعدی حاصل شد. «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» 70 درصد فروش روز اول خود را در سینماهای سه‌بعدی داشت.

استودیو برادران وارنر انتظار دارد آخرین فیلم «هری پاتر»‌ در همه بازارها به فروش بسیار زیاد دست پیدا کند. «یادگاران مرگ: قسمت 2» در چین از چهارم اوت اکران می‌شود.

این فیلم در پیش‌نمایش‌های خود در آمریکای شمالی هم 32 میلیون دلار به دست آورد. برادران وارنر از روز جمعه «یادگاران مرگ: قسمت 2» را در بیش از 11 هزار سینما در 4375 منطقه در ایالات متحده اکران می‌کند که بیشترین تعداد سینما برای فیلمی از مجموعه «هری پاتر» است.

دانیل رادکلیف، اما واتسن و روپرت گرینت بازیگران اصلی سری فیلم‌های‌ «هری پاتر» در فیلم جدید هم حضور دارند. «یادگاران مرگ: قسمت 2» را دیوید ییتس کارگردانی کرده است.

هری پاتر در فیلم آخر با لرد ولدمورت اهریمنی روبرو می‌شود و این آخرین فرصت او برای نجات مدرسه جادوگری هاگوارتس است. هفت فیلم قبلی «هری پاتر» در دنیا حدود 6.4 میلیارد دلار فروش داشتند.    

ورایتی / 14 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =