داستان «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده مربوط به فرقه دموکرات آذربایجان در سال ۱۳۲۵ است که هنگام شکست و عزیمت به مرز شوروی، دو نفر از این افراد گذرشان به روستای آن‌ها می‌افتد.

صفحه فروش کتاب خبرآنلاین با معرفی پرفروش‌های بازار نشر و روش تهیه تلفنی آنها در پایتخت راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی را انتشارات سوره مهر در ۴۰۰ صفحه و با قیمت ۴۹۰۰ تومان برای سومین بار منتشر کرده است. این رمان که داستانی مستند از اتفاقات تاریخی آذربایجان و دفاع مردم در برابر برخی فرقه‌ها و هجوم روس‌ها به این خطه، در زمان قوام، روایتی است عریان از حضور یک خبرنگار رادیو در میان قوای دو جناح...

به اعتقاد نویسنده این کتاب مهم‌ترین اثرش برای گروه سنی بزرگسال است، یک رمان تاریخی درباره برخورد سه نسل نوه، پدر و پدربزرگ با یک رویداد تاریخی که ماجرای آن به ۶۳ سال پیش و بعد از جنگ جهانی اول و اتفاقاتی که در آذربایجان ایران رخ داده، برمی‌گردد.

بایرامی رمان «مردگان باغ سبز» را بر اساس خاطره‌ای که مادرش از سال‌های دور برای او نقل کرده، نوشته است. این رمان به روایت یک رویداد تاریخی درباره یک روح سرگردان می‌پردازد که در جریان جنگ داخلی بعد از جنگ جهانی دوم و زمان فرقه دموکرات آذربایجان کشته و مثله شده است در حالی که قاتل، پسر دوساله‌اش را هم برداشته و با خود برده و حالا او سعی دارد برای رسیدن به آرامش به پسرش هم کمک کند تا از دست قاتل خلاص شود.

البته بایرامی در این رمان گریزی به فرقه دموکرات آذربایجان در سال ۱۳۲۵ زده است. زمانی که این فرقه شکست می‌خورد و مجبور به عزیمت به مرز شوروی می‌شوند، دو نفر از این افراد گذرشان به روستای بایرامی می‌افتد.

در فصل آغازین کتاب آمده است: «همیشه همین طور است. انتخابات را می‌گویم. قبل و بعدش اتفاقات زیادی می‌افتد. کاریش هم نمی‌شود کرد و همین است که هست. مثل آتشی است که جای دوری روشن شده اما دودش زیاد است و به چشم همه می‌رود چون همه جا می‌رود....

در بخشی از رمان، بالاش، خبرنگار خوش صدای رادیو و راوی رمان می‌خوانیم:
- یادت باشد همیشه یه پای ثابت انتخابات تقلب است. آن‌ها می‌خواهند ماموران خودشان پای صندوق‌ها باشند و الا ما را متهم می‌کنند به تقلب!

التفات گفت: این‌ها همه‌ش بهانه است.
بالاش خندید!

- گیریم که بهانه باشد و جنگ را شروع کنند. آن وقت چه می‌شود؟ چرا فکر می‌کنی که پیروز می‌شوند و حمام خون راه می‌اندازند؟ مگه آذربایجان کم نیرو دارد؟ یعنی بیست هزار فدایی از جان گذشته، تو خاک خودشان نمی‌توانند جلو رزم‌آرا را بگیرند؟ فقط اسلحه کم داریم که لابد آن را هم دوستان شمالی می‌دهند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

صفحه جدید خبرآنلاین(ویژه پرفروش‌های بازار نشر) را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =