معاون اول قوه قضاییه: کسانی که بیت المال را غارت می‌کنند زیر ذره بین ما قرار دارند

فارس نوشت: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضائیه حمایت از تولید و اشتغال است گفت: قوه قضائیه راضی به تعطیلی هیچ کارخانه‌ای نیست.

صبح امروز حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه ضمن حضور در استان ایلام در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری ایلام گفت: مردم استان ایلام یکی از باوفاترین مردم انقلاب بوده که با وجود محرومیت‌ها به آرمان‌های خود پایبند هستند.

وی افزود: این استان با ۳ هزار شهید دین خود را به جمهوری اسلامی ادا کرده است و اینک مسوولان و کارگزاران هستند که باید دین خود را به این مردم فهمیم نشان دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز همکاران من در دادگستری مستحضر هستند که کار کردن در دستگاه قضایی ایثارگری است و همکاران در خصوص مسئله معیشت در دادگستری مشغول انجام دوره تحول هستند.

وی ادامه داد: محور اصلی برنامه‌های ما رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است؛ رضایت مردم برای ما یک اصل است و نوع برخورد، سرعت و دقت در رسیدگی به ما مربوط است که باید بدرستی آن را انجام بدهیم.

حجت‌الاسلام مصدق افرود: ما به دنبال مدیر بابرنامه و کار جهادی بودیم و در نهایت مدیران را انتخاب کردیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: انتظارات من از رئیس کل جدید این است که جامعه ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت جدی جهادی است و حرکت جهادی به این معنا است که منتظر اعلام برنامه از مرکز نباشید و باید بلافاصله هیات اندیشه ورز خود را انتخاب کنید و اتاق فکری برای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه را مدنظر قرار دهید.

وی ادامه داد: تدوین برنامه‌های هدفمند با در نظر گرفتن الزامات مقرر در حکم مقام معظم رهبری مدظله‌العالی همواره مورد توجه جدی رئیس کل دادگستری قرار بگیرد.

حجت الاسلام مصدق ادامه داد: سند تحول باید با برنامه اجرایی شود و برنامه هم تدوین و ابلاغ شده است اما باید در جرئیات اهل طرح و برنامه بود.

وی تصریح کرد: حضور میان مردم و شنیدن سخن مردم برای ما یک اصل است؛ مردمی بودن به این معناست که خود را به معنای واقعی خادم مردم بدانیم و خود را به جای آن‌ها تصور کنیم.

وی ادامه داد: استان ایلام ظرفیت خوبی دارد و بزرگان عشایر و طوایف و ریش سفیدان کارهای بزرگی در استان انجام داده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه افرود: صد در صد اگر پرونده با صلح و سازش خاتمه پیداکند بهتر از آن است که رای صادر شود.

وی ادامه داد: مقابله جدی با فساد و مفسدان باید به جد مورد توجه قرار گیرد؛ قوه قضائیه امروز مصمم‌تر از دیروز برای مقابله جدی علم برداشته و کسانی که موارد مربوط به بیت المال را غارت می‌کنند زیر ذره بین این دستگاه قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضائیه حمایت از تولید و اشتغال است افزود: قوه قضائیه به هیچ وجه راضی نیست در کارخانه‌ای که تخلف صورت گرفته تعطیلی صورت گیرد و باید این هنر ایجاد شود که کارخانه توسط فردی معتمد مدیریت شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در رسیدگی‌ها ضمن سرعت و دقت قانونگزار باید در اعمال عدالت، عدالت ترمیمی را مورد توجه قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نامه توکلی به قالیباف درباره سفر نرکیه خانواده اش یرای خرید سیسمونی : اعتبارت لطمه خورده ، باید شفاف سازی کنی

قالیباف از مردم عذرخواهی نکرد ، با سناریو بافی توپ «سیسمونی گیت» خانواده اش را به زمین مجلس پرتاب کرد

۲۳۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =