تحلیل‌ها ترسناک شده‌اند/ منتظر بیت‌کوین ۱۷ هزار دلاری باشیم؟

اقتصادنیوز نوشت: بازار ارزهای دیجیتال دوباره رنگ قرمز به خود گرفته و افت های اخیر به گونه ای بوده که فعلا امید زیادی به رشد آن وجود ندارد.

در چند روز گذشته فعالان بازار ارزهای دیجیتال چیزی جز افت قیمت ندیده اند. قیمت ها هر روز کاهش داشته و بیت کوین که تا نزدیک ۴۰ هزار دلار هم بالا رفته بود، حالا به ۳۶۰۰۰ دلار رسیده است.

بیت کوین هم اکنون در حدود قیمت ۳۶۰۰۰ دلار معامله می شود و نسبت به دیروز کمتر از یک درصد افت کرده. اما بازدهی هفتگی آن به منفی ۶ درصد رسیده است. البته بیت کوین در اوج ریزش اخیر خود تا قیمت ۳۵۴۸۲ دلار هم کاهش یافت که اکنون بخشی از این افت خود را جبران کرده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۳۴ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۶۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیل ها ترسناک شده اند!

گفته شده که ریزش اخیر ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است.

دلیل ریزش بیت کوین هر چیزی که باشد، باعث شده تحلیل ها به سمت اعداد ترسناکی بروند. سایت کوین دسک که از منابع تحلیلی معتبر بازار ارزهای دیجیتال است امروز در تحلیل تکنیکال خود از بیت کوین نوشته که احتمالا قیمت به سمت ۳۰ هزار دلار می رود.

این سایت حتی نوشته که درصورت بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زیر میانگین متحرک ۱۰۰ هفته ای، ممکن است قیمت به سمت ۱۷۸۲۳ دلار برود که این اتفاق، سقوط ۸۰ درصدی قیمت از سقف تاریخی را به همراه خواهد داشت.

ارزش بازار اتریوم به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید

اتریوم هم امروز منفی است. افت ۱.۵ درصدی اتریوم، قیمت آن را به حدود ۲۶۸۰ دلار رسانده است. بازدهی هفتگی اتریوم نیز به منفی ۵ درصد رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته ۱۹ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

سقوط هفتگی ایپ کوین به ۴۵ درصد رسید

امروز اکثر آلت کوین ها منفی هستند و تعدادی هم در بین آن ها افزایش قیمت داشته اند. در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار و در میان مثبت ها، الگوراند با رشد ۶ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته. ترون هم ۴ درصد رشد کرده و مونرو و تزوس رشد ۳ درصدی داشته اند.

اما در میان نمادهای منفی، ترا با افت ۹ درصدی مواجه شده است. تورچین و ایپ کوین هم افت ۵ درصدی داشته اند.

در مقیاس هفتگی، ماجرا متفاوت است. ترون ۳۲ درصد رشد داشته و الگوراند هم با افزایش قیمت ۱۰ درصدی مواجه شده است. ولی مابقی ارزها با کاهش قیمت همراه بوده اند که بدترین عملکرد در این بخش مربوط به ایپ کوین با افت ۴۵ درصدی است. Cronos و فایل کوین هم در مقیاس هفتگی افت بیش از ۲۰ درصدی داشته اند.

افت شدید ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به عدد ۱.۶۵ تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم نسبت به دیروز کاهش زیادی داشته و با افت ۴۴ درصدی، عدد ۶۷ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته ۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات است.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =