رهایی از قصاص نفس با رضایت اولیاء دم درچهارمحال وبختیاری

معاون قضایی دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: دو محکوم به قصاص از زندان مرکزی شهرکردبا تلاش سفیران صلح ، معتمدان و مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری از طناب دار رهایی و به آغوش خانواده های خود بازگشتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سید مهدی صالحی معاون قضایی دادستان مرکز استان در این خصوص اظهار داشت: به دنبال وقوع یک نزاع دسته جمعی در سال 1392 در روستای ده چشمه شهرستان فارسان، و قتل یک نفر از اهالی روستا، تیم تجسس برای شناسایی مجرمان تشکیل می گردد.

وی افزود: با انجام تحقیقات قضایی مرتکبان این عمل مجرمانه در سریعترین زمان ممکن دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به زندان فرستاده می شوند.

صالحی تصریح کرد: در زمان حضور متهمان در زندان و رسیدگی به پرونده ایشان پرونده های متعدد کیفری هم راستا با این موضوع در دادسرای فارسان تشکیل می گردد که با بخشش این دو محکوم این پرونده ها نیز مختومه می شود.

معاون قضایی دادستان مرکز استان بیان داشت: محکومان به قصاص مدت 9 سال بود که در زندان به سر می بردند و در این مدت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت از خانواده مقتول صورت گرفت؛ در نهایت نیز با پیگیری های دادستان مرکز استان، مسئولان زندان و اعضاء شوراهای حل اختلاف رضایت اولیاء دم حاصل و محکومان موفق شدند از چوبه دار رهایی یابند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1628984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =