برنامه اهالی تئاتر و رادیو برای روز بزرگداشت فردوسی

پروژه «نامورنامه» همزمان با روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان پارسی توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فردوسی در تماشاخانه سنگلج رونمایی می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو، با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فردوسی روز یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت ویژه‌برنامه «جشن‌نامه» را همزمان با روز بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی در تماشاخانه سنگلج تهران برگزار می‌کند.

در این ویژه‌برنامه از پروژه «نامورنامه» در قالب «اولین شاهنامه‌خوانی رادیویی با روایت نمایش‌گونه» با پیام جلال خالقی‌مطلق ادیب، زبان‌شناس، ایران‌شناس و شاهنامه‌پژوه نامدار ایرانی رونمایی خواهد شد. اجرای «پرده‌خوانی»، «شاهنامه‌خوانی» و چندین برنامه نمایشی دیگر از بخش‌های مختلفی است که برای این ویژه‌برنامه پیش‌بینی شده است.

رادیوتئاتر «بیوراسب» با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازی عباس بهمنش در نقش ابلیس، کیوان هاشمی در نقش ضحاک و رضا حماطی در نقش راوی، نشست «شگفتی‌های شاهنامه» با حضور عبدالمهدی مستکین، شاهنامه‌پژوه و مدیر بخش فرهنگ یونسکو در ایران، «خوانش نسخه‌ آموزشی و نمایشی» با حضو یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی، «نقالی آموزه‌های اخلاقی حکیم توس» با حضور عباس بهمنش و اجرای گروه‌های کودکان و نوجوانان بخش‌های مختلف این ویژه‌برنامه را تشکیل می‌دهند.

مراسم رونمایی از پروژه «نامورنامه» ساعت ۹ صبح روز یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه سنگلج تهران برگزار خواهد شد.

برنامه اهالی تئاتر و رادیو برای روز بزرگداشت فردوسی

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1630750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =