بالابر ساختمان (کلایمر)، محصولی کاربردی از  شرکت آسمان بالابر توان

یک لحظه فکر کنید با این همه ساختمان و برج بلند بالا در شهر اگر به نگهداری نمای آنها اهمیتی داده نشود، چهره این ساختمان‌ها به چه شکل در می‌آید و از آن بدتر چهره شهر به چه شکل در می‌آید؟ یا تا به حال به این فکر کرده‌اید این همه برج و ساختمان بلند چطور ساخته می‌شوند و چطور تجهیزات و مصالح ساختمانی تا آن ارتفاع حمل می‌شوند؟

وظیفه محصولات کلایمر این است که در ساختمان‌های بلند و برج ها به ساخت و نگهداری آن ها کمک کند و یک جایگزین عالی برای داربست های سنتی است. کلایمرها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

۱- کلایمر پرتابل: یکی از ساده ترین سیستم های کلایمر ،کلایمر پرتابل است که غالبا برای اجرای نما به کار گرفته می شود، طول پلتفرم این نوع سیستم از ۲ تا ۱۰ متر با توجه به نیاز کارفرما قابل مونتاژ و دمونتاژ است، قابلیت جا به جایی از ساختمانی به ساختمان دیگر را دارد، سهولت در استفاده، سرعت بالا، مقرون به صرفه بودن و ایمنی از دلایلی است که کارفرمایان محترم را راغب به استفاده از کلایمر پرتابل می کند.

۲- کلایمر مونوریل: سیستم کلایمرمونوریل توسط مهندسین و طراحان این شرکت برای هر پروژه به طور ویژه طراحی، ساخت و اجرا می شود. در این نوع سیستم، مونوریل هایی آلومینیومی توسط براکت های فولادی به پیشنی ساختمان متصل می شود و سبد کلایمر (BMU) به وسیله ترولی ها نصب شده روی ریل به صورت عمودی و افقی حرکت می کند. طول عمر این سیستم با طول عمر ساختمان برابری می کند و کارفرمایان محترم در هر زمان از شبانه روز به راحتی می توانند به تمام نمای ساختمان خود دسترسی داشته باشد.

۳- روف کار: کلایمر روف کار راه حل مناسبی برای دسترسی به قسمت های مختلف نمای ساختمان های بلند مرتبه با معماری های خاص و پیچیده به حساب می آید. این سیستم از یک ماشین مخصوص و یک پلتفرم تشکیل شده است که بر روی ریل های تعبیه شده روی بام ساختمان قرار می گیرد. نحوه عملکرد کلایمر روف کار به این صورت است که حرکت افقی ماشین، روی ریل گذاری انجام شده بر روی کف بام و یا پشت دیوار جان پناه به همراه حرکت عمودی پلتفرم توسط وینچ های مخصوصی است و دسترسی به تمام نقاط نمای ساختمان را برای کاربر میسر می کند.

۴- گنتری: سیستم های گنتری مشابه سایر سیستم هایBMU به صورت منحصر به فرد بر اساس نیاز پروژه با توجه به پلان و مقطع اسکای لایت ( Sky Light ) طراحی، ساخت و اجرا می شوند. سبدهای گنتری، سهولت دسترسی نفرات، جهت انجام عملیات های حفظ و نگهداری، تعویض چراغ ها، نور پردازی و ... را فراهم می کنند. لازم به ذکر است در این نوع سیستم نحوه دسترسی به بدنه آتریوم پیش بینی و ارائه می گردد. از انواع گنتری می توان به حالت های شیب دار، مستقیم و منحنی اشاره نمود. همچنین با توجه به درخواست کارفرما سیستم فوق در دو حالت دستی و برقی قابل ارائه هستند.

۵- روف ترولی: ترولی بام راه حل مناسبی برای نصب سیستم ریل های دوبل، روی بام است. هنگامی که بی ام یو روی زمین است بدون آنکه سیم بکسل قطع شود سیستم شناور تحتانی حرکت در زوایا را امکان پذیر می سازد. ترولی بام با یک بی ام یو ۲/۷ متر طراحی شده است که مجهز به یک جعبه کنترل برای کار در جهات چپ و راست است.

برخی از مزایای سیستم کلایمر ( بالابر نما )

بالابر ساختمان (کلایمر)، محصولی کاربردی از  شرکت آسمان بالابر توان

· قابلیت کار تا ارتفاع مورد نظر

· مونتاژ و دمونتاژ سریع دستگاه

· دسترسی مطمئن و آسان به محل مورد نظر

· جا به جایی پرسنل و تجهیزات به محل مورد نظر

· دسترسی به نقاط بسیار بلند و غیر قابل دسترس

· تسریع در پیشرفت کار و جا به جایی آسان تجهیزات

· کاهش هزینه و خطرات جانی نسبت به استفاده از داربست

· قابل طراحی جهت سبد به صورت شکل های مختلف هندسی

اجاره کلایمر

کلایمرهای پرتابل به دو صورت دستی و برقی و با توجه به نیاز کارفرما با قابلیت تغییر طول پلتفرم از ۲ الی ۸ متر و ارتفاع نامحدود در اختیار کارفرمایان محترم قرار می گیرد.

مجموعه آسمان بالابر توان به منظور سهولت در امر اجرا و حفظ و نگهداری نمای ساختمان پکیچ کاملی از سیستم کلایمر پرتابل خود را علاوه بر فروش به صورت استیجاری در اختیار تمام کارفرمایان محترم قرار می دهد تا در اسرع وقت و کاهش هزینه های مشابه نسبت به اجرا و یا بازسای نمای ساختمان خود اقدادم نمایند.

مزایای اجاره کلایمر:

· ظرفیت بار زیاد

· سرعت زیاد

· زمان نصب و برچیدن حدود %۳۰ سریعتر از داربست معمولی

· کاهش هزینه کار

پروژه‌ها و نمونه کارهای آسمان بالابر توان

شرکت آسمان بالابر توان تا به حال در تعداد زیادی از برج‌ها و ساختمان های بلند در ایران پروژه های مختلفی را اجرا کرده که برخی از آن بدین شرح است:

ایران مال، مرکز خرید اپال، برج جهان کودک، برج آناهید، اطلس مال، ارگ تجریش و ده‌ها پروژه بزرگ دیگر.

درباره شرکت آسمان بالابر توان

شرکت آسمان بالابر توان با سابقه بیش از۴۰ سال در زمینه سیستم های حفظ و نگهداری نما (کلایمر) فعالیت می کند. تجهیزات کلایمر در ساختمان ها و برج های بلند مرتبه کاربرد وسیعی داشته و مهندسین می توانند با استفاده از این سیستم ها پیش بینی های لازم را جهت اجراء، تعمیر، حفظ و نگهداری نمای پروژه مورد استفاده قرار دهند و با همکاری متخصصین این شرکت عملیاتی بودن موارد فوق را منظور نمایند. این شرکت، مفتخر است با بهره گیری از آخرین فناوری های روز مهندسی در زمینه استفاده از کلایمر و به کارگیری سیستم پرتابل، ریل آلومینیومی (Aluminum Monorail) و ماشین های روف کار (Roof car Machines ) و ... با سبدهای معلق چند منظوره و انواع وینچ های دستی، داربست های عادی خطرناک و پرهزینه را حذف و هزینه عملیات تعمیر و نگهداری نما را به حداقل برساند. مزایای کاربرد کلایمر، سرعت عـمل بالا و ایمنی فوق العاده آن است که غالبا از سوی کارفرما به جهت زیبایی و سهولت کار مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

مهم ترین ویژگی شرکت آسمان بالابر توان سابقه طولانی و داشتن کادر مجرب برای اجرای پروژه های شما است. با مراجعه به وب سایت آسمان بالابر توان می توانید تمام پروژ های بزرگ انجام شده در این شرکت را مشاهده کنید. و در صورت نیاز به خدمات و محصولات این شرکت از طریق بخش تماس با ما در سایت آسمان بالابر توان با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =