مصاحبه خبری با ناصرنوری مدیر حرم مطهر سبرقبا در خصوص فعالیت های حرم

مصاحبه خبری خبرگزاری خبرآنلاین دزفول با ناصرنوری مدیر حرم مطهر حضرت محمد بن موسی الکاظم (سبرقبا) در خصوص فعالیت های حرم انجام شد.

ناصر نوری در ابتدای صحبت هایش گفت: توقع ما فعالیت های حرم پوشش بیشتری از جانب اصحاب رسانه بشوند تلاش داریم حرم سبزقبا را به عنوان چهارمین حرم کشور مطرح کنیم یک زیرساخت ها و یک آیتم های دارند که باید رعایت بشوند که ما بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی گفت :نقش اصحاب رسانه در مطرح کرد و به نتیجه رسیدن این موضوع بسیار مهم و موثر است و یک انتظاری داریم که پوشش فعالیت های حرم سبزقبا را بیشتر داشته باشیم.

وی گفت :تمام همت و تلاش ما این است که از دور فعالیت سنتی فارغ بشویم و گام های موثر تری برداریم و حرم را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

نوری بیان کرد:در این راستا در چند زمینه باید فعالیت کنیم از جمله عمرانی حرم که پس از سال های متمادی گلدسته ها و کاشی کاری حرم زمین مانده بود الان گلدسته ها کاشی شدند مقداری دیگر از گلدسته ها در حال تامین آنها هستیم که هزینه کمی هم نیست.

وی گفت :کار توسعه حرم را انجام میدهیم حرم را از باب عرضی توسعه بدهیم و زمینی که پشت حرم است به عنوان صحن ایجاد کنیم و زیرش پارکینگ طبقاتی باشد.

وی در خصوص سرویسهای بهداشتی حرم گفت: سرویسهای بهداشتی که باعث آبروی ما شده است و در شهر جلوه بسیار بدی دارد.

خصوصاً در ایام عید که مسافر های زیادی داشتیم ،مهم ترین نکته ایی که توجه داشتن به کار ما سرویس های بهداشتی بود که در جایگاه حرم نیستند البته این سرویس‌ های بهداشتی مختص حرم تنها نیست ،سرویس های بهداشتی عمومی هستند باید شهرداری تسلی آنها را به عهده بگیرد.اما چون از دید عامه مردم تعلق دارد به حرم ما هم وظیفه داریم که پیگیری کنیم.

نوری در ادامه بیان کرد: ما داریم محلی را در پشت حرم سبزقبا در طرح جامع حرم بنا است یا خودمان پای کار بیایم یا در اختیار شهرداری بدهیم و آنجا را سرویس احداث کند.

وی عنوان کرد: درحال بارگزاری مرکز آفاق که قلب تپنده فرهنگی هر حرم میتواند باشد هستیم در آن فعالیت های قرآنی و اجتماعی که شامل کار های جهادی و پوشش های اجتماعی شهرستان را میتواند در برگیرد این فعالیت ها باشد،در راستای فعالیت های حرم قطعا این مرکز آفاق در زمینه های قرآن فعالیت های موثر خواهد داشت.

وی بیان کرد:در فعالیت های فرهنگی حرم ما یک لوحه آیی برای موذنین طراحی میکنیم موذن هایی که در شهرستان هستند دارای صدای زیبا و تسلط خوبی به اذان گفتن دارند در لوحه بیاوریم و اذان بگویند،قاری هایی داریم که قاری های برجسته کشوری و بین المللی هستند و مقام استانی و شهرستانی دارند،قبل از نماز مغرب یک تلاوت مجلسی داشته باشیم و در حال شناسایی مکبرین برای حرم هستیم و کسانی که تمایل دارند در لوحه بیاوریم و هر شب یک مکبر بیاید که حرم بدون مکبر نماند و برنامه ریزی های که انجام میشود همه بر روی کاغذ و با همت و تلاش بر این است که عملی بشوند.

وی در خصوص اصحاب رسانه گفت: حامی ما باید اصحاب رسانه باشند و انتظار داریم اصحاب رسانه ما را یاری کنند چرا که اگر ما بهترین برنامه ها را داشته باشیم قطعا مخاطب نداشته باشیم یعنی هیچ کاری انجام ندادیم.

مدیر حرم سبزقبا گفت: ما تمام همت و تلاش مان این است که خداوند توفیق بده و خود آقا سبزقبا یاری بدهد که حرم سبزقبا که بزرگترین مرکز فرهنگی شهرستان باشد.

وی در آخر گفت : از تمام فریختگان شهر و افرادی که موثر است به پای کار بیایند و در زمینه های مختلف بتوانیم اتاق فکر برگزار کنیم و بعد از تبادل نظر اجرا بشود.

خبرنگار: مهدی حلاج خوب

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =