حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه همگانی است

استاندار قزوین گفت: موزه‌ها و میراث فرهنگی گنجینه‌های گران‌بهایی هستند که حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه همگانی و همیشگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی پیام تبریکی را صادر کرد.

متن پیام محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی به این شرح است:

۲۸ اردیبهشت‌ماه روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بهانه‌ای است برای پاسداشت علم، اندیشه، هنر و تمدن پیشینیان این سرزمین و میراث گران‌بهایی که از قلب تاریخ به جای مانده و بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشور است.

میراث فرهنگی ایران اسلامی و به تبع آن موزه‌ها و میراث فرهنگی قزوین "دیار تاریخ و طبیعت" که معرف پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این استان است، گنجینه‌های گران‌بهایی هستند که حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه همگانی و همیشگی است و این ایام قطعا فرصت مغتنمی برای آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه موزه‌ها و مواریث ارزنده و کهن این مرز و بوم است.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را به تمامی فعالان، دوست‌داران و حافظان این عرصه که همواره در راه پیشرفت‌ و اعتلای فرهنگی، حفظ و احیاء مواریث‌فرهنگی و سرمایه‌های تاریخی این کشور گام بر می‌دارند تبریک می‌گویم و عزت، عظمت، شکوه و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را آرزومندم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =