۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کتاب تویی که نشناختمت رونمایی شد

آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» روایتی از زندگی دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده شهداء هسته‌ای برگزار ‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، اسلامی در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که اهداف و مسیر حرکت شهدای ما به بهترین نحو معرفی شوند. اندیشه و راهی که شهداء در آن قدم گذاشتند و دستاوردهای آنان باید به‌صورت شایسته توصیف شود.

وی با بیان اینکه شخصی مانند شهید فخری‌زاده عمرش را وقف پیشرفت کشور کرده بود، تأکید کرد: ایشان در حوزه فناوری‌های نوین تلاش روزافزونی داشت و مورد تهدید دشمنان بود. بدخواهان سال‌ها بود که او را تهدید می‌کردند اما شهید فخری زاده بدون ترس، ثابت‌قدم و مصمم برای پیشرفت و رسیدن به اهداف از کوششی فروگذار نمی‌کرد.

کتاب تویی که نشناختمت رونمایی شد



رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: شهید فخری زاده ظرفیت‌های علمی و نخبگان کشور را می‌شناخت و همچنین از توان دانشمندان کشور به‌خوبی استفاده می‌کرد؛ او یک فرصت‌آفرین واقعی بود و بااخلاق، منش و خلق‌وخوی بسیار صمیمی در دل‌های همه ما جا داشت.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده محترم شهید در رونمایی از کتاب«تویی که نشناختمت» تصریح کرد: بنده از آقای قاضی‌زاده هاشمی و دیگر همکارانشان تشکر می‌کنم که بانی این امر خیر شدند و در مدتی کوتاه با گردآوری خاطرات شهید و مصاحبه‌هایی که با دوستان و همکاران داشتند، با قلمی زیبا داستان زندگی شهید را بیان کردند.

اسلامی تأکید کرد: ما امروز با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توافق کردیم که نسبت اندیشه، راه و منش همه شهدا هسته‌ای متعهد باشیم و برای چاپ زندگینامه دیگر شهدا هسته‌ای اقدام به نشر کتاب خواهیم کرد.

وی در پایان گفت : نکته بسیار مهم، روش زندگی شهدا هسته‌ای به عنوان الگو برای جوانان است؛ چون صنعت هسته‌ای نماد خودباوری و مؤلفه قدرت ساز علم و فناوری می‌باشد، جوانان ما لازم است شهدای هسته‌ای را بشناسند و با وقف و ایثار و اهداف والای شهدا هسته‌ای آشنا شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =