باید با دفاع اتوبوسی کی‌روش به مصاف انگلیس برویم!

تسنیم نوشت: بازیکن سابق تیم ملی گفت: اگر شرایط فوتبال‌مان ایده‌آل بود، به جای بازی با کانادا باید دنبال مسابقه با تیم‌هایی می‌رفتیم که شبیه انگلیس بازی می‌کنند.

خداداد عزیزی درباره شرایط تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نتایج استقلال و پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر، مصاحبه ای انجام داد که های لایت آن را در ادامه می خوانید:

*بازی با کانادا با توجه به اینکه با آمریکا در جام جهانی همگروه هستیم، به درد می‌خورد. سبک کانادایی‌ها بیشتر شبیه آمریکای مرکزی و کونکاکاف است. متأسفانه شرایط عادی برای برگزاری بازی با تیم‌های دیگر وجود ندارد. اگر شرایط وجود داشت نوع برنامه‌ریزی‌مان متفاوت می‌شد.

*با دفاع اتوبوسی که کارلوس کی‌روش باب کرد و همینطور داشتن نفرات خوبی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله می‌توانیم شرایط خوبی را در بازی با انگلیس رقم بزنیم. می‌توانستیم با تیم‌هایی که سبک و سیاق‌شان شبیه انگلیس است بازی کنیم. اگر به انگلیس نبازیم، حتی می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به مرحله بعدی صعود کنیم.

*بعضی ها اعتقاد دارند باید سرمربی بزرگتر از دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند اما این عده همیشه در فوتبال ایران حرف می‌زنند. یک زمانی می‌گفتند اسکوچیچ با تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد. آنها گفتند ریش گرو می‌گذاریم که تیم ملی با اسکوچیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت ولی تیم ملی برابر مربیانی که تریلی نام‌شان را یدک نمی‌کشید نتیجه گرفت. چرا فکر می‌کنند اسکوچیچ با تیم ملی در جام جهانی نتیجه نمی‌گیرد؟ اجازه دهیم اسکوچیچ کارش را انجام دهد. دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ آیا پول داریم که مربی بزرگ بیاوریم؟

*از مدتی قبل گفته بودم که استقلال کار را برای قهرمانی تمام کرده است، مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی بیفتد که همیشه اینطور نخواهد بود. استقلال منجسم‌تر و تیم‌تر بود و شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس و سپاهان داشت. پرسپولیس تلاش کرد به ششمین قهرمانی‌اش برسد ولی استقلال خیلی خوب و اقتصادی بازی کرد و در بیشتر بازی‌هایش یک بر صفر برنده شد. خط دفاعی استقلال خوب بود و واقعا آبی‌پوشان لیاقت قهرمانی را داشتند.

*وقتی تیمی مثل پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد حرف و حدیث پیش می‌آید. کادرفنی پرسپولیس همان کسانی هستند که فصل گذشته قهرمان شدند. قرار نیست همیشه یک تیم قهرمان شود. سپاهان و فولاد عجیب و غریب هزینه کردند که قهرمان شوند یا سهمیه بگیرند. رقیب سنتی پرسپولیس، استقلال بود که واقعا خوب بازی کرد. نمی‌توانم خودم را جای گل‌محمدی بگذارم و حتما مشکلاتی وجود دارد که درباره آنها صحبت می‌کند. کسانی هم که او را نقد می‌کنند، حتما چیزهایی دیده‌اند که منتقد هستند. در مجموع اما گل‌محمدی در این چند سال خوب نتیجه گرفته است.

*در چند سال گذشته استقلالی‌ها می‌گفتند وزیر ورزش از پرسپولیس حمایت می‌کند. امسال برعکس شده و می‌گویند از استقلال حمایت شد. اینها را قبول ندارم چون هر تیمی با تفکر سرمربی‌اش وارد زمین می‌شود. اینکه مربی و بازیکن بگویند وزیر و سفیر تیمی را قهرمان کرده‌اند، قبول ندارم. درست نیست که مثلا بگوییم مسعود سلطانی‌فر باعث قهرمانی‌های پرسپولیس در چند سال گذشته بوده است. پرسپولیس با تلاش خودش نتیجه گرفت و استقلال در این فصل با تلاش کادرفنی و بازیکنانش قهرمان شد. در نشست‌های خبری دنیا، مربیان و مدیر رسانه‌ای تیم‌ها درباره تیم‌ خودشان صحبت می‌کنند و اگر حرفی درباره تیم دیگری داشته باشند می‌گویند حریف‌شان قدرتمند و خوب است. در ایران بیشتر مربیان و مدیران رسانه‌ای تیم‌ها درباره حریفان‌شان حرف می‌زنند و متأسفانه بُعد تبلیغاتی بیشتر هم دارد.

بیشتر بخوانید:

آینتراخت‌فرانکفورت فاتح لیگ اروپا شد/عکس

منتظر حضور ایتالیا در جام‌جهانی نباشید

تبریک جپاروف به استقلالی‌ها/عکس

۲۵۳۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 3
    کابران خبرآنلاین نخواهند نظرات کارشناسی!!!! این جناب را بدانند باید به کجا مراجعه کنند؟