خطیب جمعه ساری : تمام دنیای استکبار بسیج شده تا این جراحی اقتصادی دولت رئیسی انجام نشود

ایرنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محمدی لایینی گفت : دشمنان با سه سیاست خراب کردن بنیان خانواده ها از طریق اعتیاد ، طلاق ، بی بندو باری و خیانت ، عدم تشکیل خانواده با تاخیر در ازدواج و کم جمعیت شدن خانواده و ترویج تک فرزندی ، خانواده ها را نشانه گرفت تا از این طریق بر جمعیت کشورمان تاثیر گذارد .

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : یکی از اقداماتی که کشورهای مستکبر در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی پیاده می کنند آن است که نظام را ناکارآم نشان دهند و هر گونه اقدام اصلاحی را که منجر به پیشرفت کشور می شود ، از طریق رسانه های خود به عنوان کاری نادرست به مردم القا می کنند .

وی ادامه داد : در موضوع اصلاح ارز ترجیحی نیز دشمنان با به کار گرفتن رسانه های خود به دنبال ناکارآمدن نشان دادن نظام در رفع مشکلات و مسائل بویژه مسائل اقتصادی هستند در حالی که این اقدام گام مهمی برای شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از فساد است .

امام جمعه ساری عنوان کرد : به همین دلیل است تمام دنیای استکبار بسیج شده است تا این جراحی اقتصادی دولت سیزدهم انجام نشود و حفره های فساد ناشی از توزیع ارز ترجیحی باقی بماند .

وی ادامه داد : دشمنان امروز یک دستور کار بسیار مهمی را از نظر خودشان در دست برنامه ، اقدام و اجرا دارند که به نوعی نبرد شناختی است که از نظر ما جهاد تبیین و از نظر دشمنان هجمه شناختی قلمداد می شود و بدین صورت عمل می کنند که با تبلیغات خودشان روی اطلاعات و شناخت مردم تاثیر گذار باشند و بی بیراهه ببرند .

محمدی لایینی گفت : آنها به دنبال آن هستند به مردم ما اینگونه القا کنند که نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و این مشکلات ناشی از ناکارآمدی نظام می باشد که از آن جمله مشکلات اقتصادی را به ناکارآمد بودن نظام پیوند می زنند این درحالیست در حوزه های مختلف صنعتی ، علمی ، دفاعی ، سیاسی و اجتماعی پیشرفت های حیرت انگیزی داشته ایم و در بسیاری از آنها جز کشورهای برتر دنیا هستیم .

امام جمعه ساری : جراحی اقتصادی دولت سیزدهم گام بزرگ برای شکوفایی اقتصادی است

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد : دشمنان با چنین القائات در اذهان مردم می خواهند بگویند امیدی به بهبود نداشته باشید و برای اینکه به این اهداف خود برسند در مسائل مختلف همچون انتخابات با حمایت از افراد ناکارآمد و بی عرضه به دنبال جلب آرا برای انها هستند تا با ورود آنها به عرصه های تصمیم گیری و ناکارآمدی شان مملکت را به نقطه جوش برسانند .

وی خاطرنشان کرد : تا پیش از انقلاب اسلامی ، این کشور چندین دهه زیر سلطه غرب بود و ۶ میلیون بشکه نفت صادر می کرد اما شرایط رفاهی و خدماتدهی به مردم نامطلوب و در شان آنها نبود اما امروز به پاس استقرار نظام جمهوری اسلامی در دورترین نقاط خدمات رفاهی به مردم ارائه می شود .

امام جمعه ساری گفت : ملت ایران می داند در پیوند با کشورهای مستکبر و استکبار برای نظام ما عزتی نیست و عزت در بیزاری جستن از شر و استکبار است و به آمریکا اعلام می کنیم انقلاب اسلامی ما را به عزت رسانده اند و هیچگاه ذلت تسلیم در برابر با استکبار را این ملت تن نخواهد داد .

وی با اشاره به نامگذاری روز ملی جمعیت گفت : تا دهه ۶۰ ایران جز جوانترین کشور دنیا محسوب می شد و امروز با سیاست هایی که پیاده شد به سمت پیرشدن جمعیت می رویم که دشمنان با سه سیاست خراب کردن بنیان خانواده ها از طریق اعتیاد ، طلاق ، بی بندو باری و خیانت ، عدم تشکیل خانواده با تاخیر در ازدواج و کم جمعیت شدن خانواده و ترویج تک فرزندی ، خانواده ها را نشانه گرفت تا از این طریق بر جمعیت کشورمان تاثیر گذارد .

محمدی لایینی افزود : اگر این سیاست های دشمنان در حوزه خانواده تاثیر بگذارد از نظر جمعیتی در آینده با چشم انداز نگران کننده ای مواجه هستیم و تا ۸۰ سال دیگر جمعیت ایران نصف خواهد شد که بیش از ۴۰ درصد آن سالمند خواهد بود و در آن صورت این کشور تمی تواند در مقابل دشمنان بایستد و مقابله کند .

وی با انتقاد از اجرای سیاست تنظیم خانواده در اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ افزود : طراحان و مجریان این سیاست در فکر تغییر جمعیت بودند و قوه قضاییه و دستگاه های قضاییه باید پیگیری کنند تا آن عناصری را که در حوزه بهداشت و درمان این سیاست را ابلاغ کردند، شناسایی و بازخواست شوند .

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =