حمایت از واحدهای تولیدی، اولویت‏ امور مالیاتی استان است

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اداره کل امور مالیاتی استان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و تعامل در جهت رفع مشکلات و مسائل آن‌ها به کار می‌بندد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در جریان بازدید از شرکت بهمن‌دیزل به همراه معاون حساب‌رسی مالیاتی و رئیس اداره حراست اداره کل، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شرکت، تعامل با فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی را ضروری دانست و تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از اولویت‏های اداره کل و نظام مالیاتی کشور است.

او با اشاره به حمایت‌هایی که در قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان پیش‌بینی شده، افزود: اعطای تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی برای تحریک سرمایه‌گذاری بسیار موثر است و در قانون مالیات‌های مستقیم، مشوق‌ها و حمایت‌های خوبی از فعالان اقتصادی پیش‌بینی شده است.

عباس‌‍پور با اشاره به کاهش 5درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی در بودجه سال جاری گفت: توسعه کسب و کار و جلب رضایت مودیان جزو دغدغه‌های اصلی سازمان است و نظام مالیاتی به عنوان متولی وصول مالیات، سیاست‌های اقتصادی متناسبی در راستای رفع مشکلات و موانع تولید اتخاذ کرده که در چارچوب قوانین و مقررات جدید در حال اجراست.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در استان را جز سیاست‌های اصلی سازمان مالیاتی دانست و با اشاره به نام‌گذاری سال۱۴۰۱ به «تولید دانش بنیان اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و تعامل در جهت رفع مشکلات و مسائل آن‌ها به کار می‌بندد.

عباس‌پور با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان گفت: با توجه به اینکه بقا و رشد درآمدهای مالیاتی مستلزم رونق کسب‌وکار فعالان اقتصادی است، نظام مالیاتی بنا ندارد تا با بی‌عدالتی و فشار بر مودیان مالیاتی موجود، مالیات اخذ کند، بلکه سیاست اصلی سازمان وصول مالیات حقه بر اساس اطلاعات اقتصادی، اسناد و مدارک کافی، شناسایی منابع جدید مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است. ما کوشیده‌ایم با رویکرد حمایتی در راستای اهداف و رسالت سازمانی قدم برداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =