۰ نفر
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
دریاچه گهر سامان دهی می شود

مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست لرستان از برنامه ریزی جهت سامان دهی دریاچه گهر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، نبی حسنوند گفت : جلسه ساماندهی دریاچه گهر در فصل گردشگری با حضور دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سالاروند مدیر کل و قائد رحمتی معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست، کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری و قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد.

وی افزود : در این جلسه که با توجه به پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد؛ مسائل و مشکلات دریاچه گهر، نحوه حضور گردشگران جهت بازدید از دریاچه گهر در فصل گردشگری ،که هر ساله قبل از بیماری کرونا از تعطیلات ۱۵ خرداد شروع و تا پایان شهریور ادامه دارد، وضعیت زیرساختهای خدماتی و نیازهای اولیه گردشگران، راهکارهای مدیریتی کاهش خسارت محتمل به طبیعت و اجازه ورود به گردشگران بر اساس ظرفیت برد منطقه و تمامی جزییات فصل گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست لرستان در ادامه تصریح کرد : در پایان مقرر شد جلسه ای در اسرع وقت با حضور کلیه اعضاء کارگروه گردشگری و خدمات سفر استان و فرمانداران شهرستانهای دورود و الیگودرز به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و اقدامات لازم جهت خدمات رسانی مطلوب بارعایت محدودیت ها و ممنوعیت های زیست محیطی جهت ساماندهی مسیر و سایت دریاچه گهر صورت گیرد.

حسنوند ادامه داد : دریاچه گهر به‌ عنوان نگین اشترانکوه و زاگرس شناخته می‌شود. این دریاچه طبیعی بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور محسوب می شود که در قلب منطقه حفاظت شده اشترانکوه واقع گردیده است و سالانه پذیرای بیش از ۳۰ هزار گردشگر از اقصی نقاط جهان می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =