در دعاوی کارگری و کارفرمایی از داوری‌های تخصصی استفاده شود

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بر استفاده از داوری‌های تخصصی در دعاوی میان کارگر و کارفرما در جهت تسریع در رسیدگی به این دعاوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان ، دکتر دهقانی در دیدار با جمعی از مدیران حوزه کار و تولید استان، اظهار داشت: قید استفاده از داوری هنگام بروز اختلافات در قراردادهای کاری و استفاده از داوری‌های تخصصی، به تسریع در رسیدگی به اختلافات و کاهش پیچیدگی‌های ناشی از رسیدگی در دادگاه و نهادهای شبه قضایی کمک می‌کند.
وی با بیان این که جمعیت کارگری استان خوزستان، جمعیت گسترده‌ای است که نیاز به خدمات بالایی دارد، گفت: حجم بالای پرونده‌ها موجب اطاله دادرسی می‌شود و استفاده از داوری‌های تخصصی، علاوه بر تسریع در رسیدگی‌ها، در افزایش کیفیت آرا نیز موثر است.
دکتر دهقانی گفت: استان خوزستان با وجود صنایع و منابع عظیم، چنانچه در حوزه سرمایه‌گذاری به درستی مدیریت و حمایت شود، می‌تواند در حوزه اشتغال و تولید رونق ویژه‌ای بگیرد. در این راستا شهرک‌های صنعتی یکی از نهادهایی است که به ویژه در حمایت از صنایع خرد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه مجوزهای تولید باید به افرادی داده شود که صلاحیت لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد و تاسیس واحدهای تولیدی را داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصادی عالی نظام و مقام معظم رهبری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی پیگیری و اجرایی و موانع مربوطه برداشته شود، می‌توان شاهد پیشرفت بیش از پیش و رونق اقتصاد و اشتغال در استان بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =