کاهش جمعیت کیفری نباید خللی به امنیت خوزستان وارد کند

مهر نوشت: علی دهقانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای قضائی استان خوزستان اظهار کرد:خوزستان استان خاصی است و کاهش جمعیت کیفری نیاید خللی به امنیت استان وارد کند بلکه باید هدفنمد باشد و با پایش صحیح زندانیان افرادی را که مستحق زندان نیستند و یا در حبس بودن آنان ضرورتی ندارد شناسایی و سپس اقدام به کاهش این جمعیت کرد.

برای برخی پرونده ها و موضوعات مجازات زندان ابزار مناسبی برای تنبیه نیست و چنانچه به دنبال خدمات سازنده در ندامتگاه ها هستیم باید از اعمال غیر ضروری مجازات حبس کم کرده و به جای آن از مجازات های جایگزین و موثر تری استفاده کنیم .

وی ادامه داد:تعیین شعب اختصاصی به پرونده های سازمان بازرسی برای جلوگیری از پراکندگی کار و تسریع در رسیدگی به پرونده ها از برنامه های این دادگستری است و در کنار آن انتظار ما از اداره کل بازرسی استان این است که بستری های فساد آلود و فساد آمیز را شناسایی و با آنها به صورت جدی برخورد کند.

دهقانی با اشاره به اینکه حجم بالایی از پرونده های قضائی استان مربوط به اختلافات ملکی است گفت:خوزستان عرصه ملی بالاتری نسبت به سایر استان ها دارد اما این موضوع نباید دلیلی برای عدم اجرای کامل تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی و ساختمان های ملی و دولتی شود و باید هرچه سریع تر شاهد جشن صدور سند انفال و املاک ملی در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه خدمت گزاری به مردم فرصت و نعمت و هر چه مرتبه و مسئولیت بالا تر شد زمینه بهره برداری از این نعمت نیز بیشتر می شود گفت :تلاش تقوا و اخلاص سه رکن اساسی مسئولیت پذیری است که با رعایت آن بهتر بهره را می توان از این فرصت کسب کرد.

دهقانی اظهار کرد:شورای قضائی شورایی راهبردی و اثر گذاری در سطح استان است که علاوه بر رسیدگی به امور قضائی نیز مکلف به نظارت و حمایت از امور اجرایی مانند نظارت بر بازار و معیشت مردم امور ثبتی و ...است .

وی تصریح کرد:این شورا هم نیاز به تقویت دارد و هم اینکه باید با اطلاع رسانی بیشتر در خصوص وظایف و تکلیف آن نقش این شورا در وظایف نظارتی و حمایتی به بهترین شکل برای جامعه تبیین شود.

مقام عالی قضائی در خوزستان با اشاره به برخی گرانی ها و تغییر قیمت ها در بازار گفت:نظارت بر معیشت مردم و بازار باید مستمر باسد و دستگاه قضائی باید توجه به ظرفیت هایی که دارد در این حوزه ورود کرده و به وظایف خود در حوزه رصد میدانی و برخورد قانونی عمل کند

دهقانی برای اجرای سیاست های جامع قوه قضائیه و اولویت های آن در خوزستان همراه با برنامه ریزی و همگام بودن همه اعضای شورای قضائی تاکید کرد و افزود:باید با در نظرگرفتن مسائل و مشکلات زیر ساختی و استفاده از توان خود در حوزه نرم افزاری و برنامه ریزی مدون بتوانیم تا حد امکان این وظایف را با قاطعیت انجام دهیم.

وی بر پیگیری سیاست های اقتصادی مقاومتی وحمایت از شرکت های دانش بنیان تولید و استغال و تولید کنندگان با تشکیل کار گروه های ویژه ذیل ستاد اقتصاد تاکید کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =