تنها ۷ درصد اهداکنندگان خون در کشور بانوان هستند

سرپرست انتقال خون لرستان گفت : تنها ۵ تا ۷ درصد اهداکنندگان خون در کشور بانوان هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر علی سوری در کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ خون به عنوان دارو درآمده و از حالت مایعی درون رگ‌ها خارج شده است اظهار داشت:بیماران زیادی وجود دارند که اساسا درمان آنها با خون است.

وی ضمن تاکید بر افزایش مشارکت مردم استان در اهدای خون افزود: قرارگیری در کریدور تصادفات، افزایش هرم جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله از جمله موارد اهمیت مشارکت بالای مردم استان در اهدای خون است.

سرپرست انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت اهدای خون در بانوان استان عنوان کرد: با توجه به اینکه خود مراقبتی در بانوان بیشتر است به طور یقین خون سالمتری دارند ولی متاسفانه علی رغم اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند تنها ۵ تا ۷ درصد اهدا کنند خون در کشور بانوان هستند.

وی با بیان اینکه باورهای غلط مانع اهدای خون بانوان شده است بیان کرد: بانوان نیمی از جامعه انسانی هستند که نمی‌توان توانایی و استعداد آن‌ها را در اهدای خون نادیده گرفت، شرایط عمومی اهدای خون مانند سن، وزن، فشار خون، درجه حرارت و نبض در زنان تفاوتی با مردان ندارد.

دکتر سوری گفت: برخی جوامع اهدای خون را یک کار مردانه می‌پندارند، در حالی‌که زنان یکی از جمعیت‌های سالم و مناسب برای اهدای خون هستند و می‌توانند جزو اهداکنندگان مستمر خون باشند ولی متاسفانه به دلیل باورهای غلطی که وجود دارد، زنان آمار بسیار پایین در اهدای خون دارند.

وی با بیان اینکه با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون می‌شود تصریح کرد: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =