کاشت ابروی طبیعی چیست و چقدر هزینه دارد؟

ابروها نقش مهمی در کادر بندی صورت شما دارند. ژنتیک می تواند در ظاهر و پر شدن ابروهای شما نقش داشته باشد برخی از افراد با موهای ضخیم و پر پشت به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر دارای موهای نازک و کم پشت در بالای چشم خود هستند. افرادی که موهای زیادی در ابرو ندارند، اغلب با پر کردن ابروهای خود با محصولات آرایشی، ابروهای خود را پرتر یا پرپشت تر نشان می دهند. با این حال، ابروها فقط برای زیبایی نیستند آنها رطوبت را مانند قطرات و عرق از چشمان شما دور می کنند. ‌

ریزش موی ابرو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. برخی داروها، جراحات، شرایط پزشکی یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شوند. ‌افرادی که موهای ابرویشان کم است یا اصلاً مو ندارند ممکن است بخواهند ظاهر خود را تغییر دهند. در این موارد، کاشت مو در ناحیه ابروها می تواند گزینه ای برای کمک به تغییر ظاهر ابروهای شما و پرتر نشان دادن آنها باشد.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که در آن جراح زیبایی یک پیوند مو (پلاگ) می گیرد. جراح پلاگ را با مو و ریشه آن (فولیکول) می گیرد و به ناحیه ابرو منتقل می کند. کاشت ابرو توسط جراح زیبایی یا پلاستیک با انتقال موهای خود شما انجام می شود. پیوند مو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می شود. هنگامی که گرافت های مو برداشته می شوند، قبل از اینکه توسط جراح در ابروهای شما کاشته شوند، تا یک ساعت در یک محفظه با محلول نمک سرد قرار داده می شوند.کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل چیزی احساس نمی‌کنید.‌ جراح برش‌های کوچکی در محل‌های اهداکننده فولیکول و همچنین در محل‌های پیوند در ابروهای شما ایجاد می‌کند. کل فرآیند حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد.

پس از انجام عمل، ناحیه باز می ماند و پوسته ای در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می شود. این پوسته ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و باید پس از چند روز از بین بروند. ممکن است تا پنج روز کبودی و تورم خفیف در ناحیه وجود داشته باشد. اسپری سالین باید هر ۲ تا ۳ ساعت استفاده شود. معمولاً پزشک داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک‌ها و استروئیدها را برای مصرف خوراکی تا پنج روز پس از جراحی تجویز می‌کند.

پس از کاشت اولیه، موهای تازه قرار داده شده می ریزند و این طبیعی است. رشد مجدد مو در ناحیه باید حدود ۳ ماه پس از جراحی شما شروع شود. اگر برخی از گرافت‌ها «برداشته نمی‌شوند» یا موها آنطور که باید متراکم نیستند، ممکن است بتوانید ۹ ماه پس از عمل جراحی را لمس کنید. این بستگی به هر مورد دارد و باید با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است تا پنج روز کبودی و تورم خفیف در ناحیه وجود داشته باشد. اسپری سالین باید هر ۲ تا ۳ ساعت استفاده شود. معمولاً پزشک داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک‌ها و استروئیدها را برای مصرف خوراکی تا پنج روز پس از جراحی تجویز می‌کند.

پس از کاشت اولیه، موهای تازه قرار داده شده می ریزند این طبیعی است. رشد مجدد مو در ناحیه باید حدود ۳ ماه پس از جراحی شما شروع شود. اگر برخی از پیوندهای انجام شده نگرفت یا موها آنطور که باید متراکم نیستند، ممکن است بتوانید ۹ ماه پس از عمل جراحی ترمیم انجام دهید. این بستگی به مورد به مورد دارد و باید با پزشک خود صحبت کنید.

نمونه کاشت ابروی بدون جراحی

چه کسانی از کاشت ابرو بهره می برند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است فردی به کاشت ابرو نیاز داشته باشد. برخی از آن دلایل عبارتند از: ‌

  • سوختگی در ناحیه ابرو،
  • جای زخم
  • تومورها
  • تریکوتیلومانیا، زمانی که افراد از میل غیرقابل کنترل برای کندن موهای خود رنج می برند.
  • آلوپسی آره آتا (تثبیت شده)، یک بیماری خود ایمنی که باعث ریزش موهای شما می شود.
  • ریزش ابرو یا مژه به دلیل کم کاری غده تیروئید (کم کاری تیروئید).

گروه دیگری از افرادی که ممکن است پیوند ابرو دریافت کنند، کسانی هستند که از هیپرویتامینوز A رنج می برند. هیپرویتامینوز A وضعیتی است که در آن سطوح سمی ویتامین A در بدن شما وجود دارد. مقدار توصیه شده روزانه (RDA) ویتامین A برای بزرگسالان ۱۹ سال و بالاتر ۴۳۰۰ واحد بین المللی (IU) در روز است. حداکثر مجاز روزانه ۱۰۰۰۰ واحد بین المللی است. اگر ویتامین A بیش از حد مصرف کنید، می تواند برای بدن شما بسیار سمی باشد. می تواند باعث ریزش موهای شما شود.ریزش مو به دلیل هایپرویتامینوز A همیشه دائمی نیست. در برخی موارد که افراد به دلیل هایپرویتامینوز A دچار ریزش مو شده بودند، پس از کاهش مصرف ویتامین A توسط بیماران، ریزش مو اصلاح شد.

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو بر اساس چند عامل متفاوت است:

  • جایی که شما زندگی می کنید.
  • چه تعداد پیوند مورد نیاز است.
  • مشخصات جراحی، مانند زمان صرف شده در یک مرکز مراقبتی و بیهوشی مورد نیاز.
  • بیمه درمانی دارید و آیا بیمه شما تمام یا بخشی از جراحی را پوشش می دهد.

میانگین هزینه کاشت ابرو در ایران بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.

نمونه کاشت ابرو

خطرات و عوارض جانبی

برخی از عوارض احتمالی کاشت ابرو عبارتند از: ‌

  • برخی از پیوندها به پوست که نمی گیرد منجر به رشد موهای تکه تکه می شود.
  • ناهماهنگی ابروها به دلیل بیهوشی که ابروهای شما را به طور غیر طبیعی در حین جراحی قرار می دهد.
  • رشد مو در جهات مختلف یا بافت های متفاوت
  • عفونت
  • فولیکول های مو ملتهب و عفونی (فولیکولیت)
  • جای زخم
  • کبودی و تورم

اکثر کاندیدهای مناسبی که کاشت ابرو انجام می دهند اغلب در دو سال اول نتایج خوبی را مشاهده می کنند. پس از آن، نتایج ممکن است محو شوند و موها اغلب می ریزند. گاهی اوقات نتایج می تواند تا سال ها پس از جراحی اولیه باقی بماند. اگر کاشت ابرو را انتخاب کردید، برای انجام یک عمل جراحی احتمالی در آینده باید آماده باشید.

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و بخواهید راه حل دائمی تری داشته باشید، کاشت ابرو ممکن است نتایج بلندمدتی داشته باشد. با این حال، نتایج ممکن است متفاوت باشد، و همیشه خطر عوارض جانبی با جراحی زیبایی وجود دارد. این امر حتی با روشی به ظاهر ساده مانند کاشت ابرو نیز صادق است. همه گزینه های خود را به دقت بررسی کنید و از پزشک خود راهنمایی بخواهید. اگر تصمیم به انجام کاشت ابرو دارید، زمانی را برای تحقیق و یافتن یک مرکز معتبر که بهترین کار ممکن را انجام می دهد، اختصاص دهید.

برخی از افراد ممکن است کاندید مناسبی برای کاشت ابرو نباشند، از جمله افرادی که دارای اختلالات خونریزی، آلوپسی آره آتا یا تریکوتیلومانیا هستند. همیشه سابقه پزشکی کامل خود را در طول مشاوره اولیه با جراح پلاستیک فاش کنید. پس از عمل، خشک نگه داشتن ناحیه برای پنج تا هفت روز بسیار مهم است.

معمولاً بیشترین عوارض در کاشت ابرو مربوط به جهت و پیچ خوردگی، عدم تطابق رنگ و بافت یا عدم رشد مجدد است. این عوارض وابسته به اپراتور بوده و با تجربه و استفاده از تکنیک صحیح کاهش می یابد. ممکن است عدم تقارن به دلیل انقباض فرونتالیس یا اوربیکولاریس پس از بیهوشی وجود داشته باشد که باعث ایجاد قضاوت نادرست در مورد شکل ابرو در حین ایجاد شکاف می شود. عفونت، تورم، کبودی، فولیکولیت و اسکار به ندرت دیده می شود.

مهم ترین قسمت عمل کاشت ابرو، طراحی ابرو است. در طول مشاوره کاشت مو، دکتر آناتومی فعلی شما را بررسی می‌کند و با هم درباره طرح ابرو، از جمله شکل و اندازه صحبت می‌کنید که ویژگی‌های صورت شما را متعادل می‌کند و با اهداف زیبایی شناختی ایده‌آل شما مطابقت می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =