۲ نفر
۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
معرفی کارخانه های تولید نبشی در ایران

یکی از مقاطع فولادی پرکاربردی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد نبشی است.

نبشی؛ این محصول کاربردی غالبا برای ساخت ستون و خرپا، اتصال پل به ستون، اتصال تیرآهن به بیم‌های باربر و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف از نگارش مقاله حاضر معرفی برترین کارخانه‌های تولید نبشی است که این امر خریداران را در انتخاب محصول مورد نیاز یاری خواهد کرد، زیرا در هر کارخانه‌ای با توجه به نحوه تولید و عناصر سازنده محصول، به‌‍‌طبع کیفیت محصول نیز تغییر

خواهد کرد که این امر موجب تغییر قیمت روز نبشی می‌شود.

شکل ظاهری نبشی

نام این محصول، نشان‌دهنده شکل ظاهری آن است، به طوری که ظاهر آن به حرف لاتین L شباهت دارد. نبشی دارای دو بال است که گاهی ممکن است سایز این دو بال مساوی باشد و گاهی نیز نامساوی هستند که بسته به شکل آن به صورت

منفرد و جفتی، در سازه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه تولید نبشی نیز به دو صورت پرسی و فابریک انجام می‌شود، به این صورت که نبشی فابریک از شمش و نبشی پرسی از ورق ساخته می‌شود. همچنین با توجه به نحوه تولید این مقطع فولادی و مواد سازنده آن، نبشی‌های مختلفی تولید

می‌شود که شامل نبشی گالوانیزه، آلومینیومی، ضدزنگ، اسپیرال، لقمه، استیل و ... است که با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

در ادامه مطالب به معرفی برترین و معروف‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده نبشی می‌پردازیم که شرکت آهن پرایس به طور روزانه قیمت آنها را اعلام می‌کند و کسانی که به دنبال خرید نبشی با قیمت مناسب و از برندهای خوب هستند، می‌توانند به

وبسایت این شرکت مراجعه کنند.

معرفی کارخانه‌های تولید نبشی

کارخانه‌های متعددی در کشور وجود دارند که علاوه بر تولید محصولات فولادی تمرکز بیشتری بر تولید نبشی دارند که کیفیت و نحوه تولید منحصر به فردی دارند و طبق استانداردهای خاصی به تولید می‌پردازند که در مطالب ذیل به معرفی انواع این

کارخانه‌ها می‌پردازیم.

۱- کارخانه ناب تبریز

این کارخانه که در سال ۸۴ در تبریز احداث شده، یکی از معتبرترین کارخانه‌های فعال در حوزه تولید نبشی و ناودانی است. نبشی تولید شده در این کارخانه عموما بال مساوی و براساس استاندارد ملی INSO ۱۳۹۶۸-۱، DIN ۱۰۲۵-۵، GOST ۸۵۰۹-

۱۹۹۳ است همچنین در سایزهای ۳۰ الی ۱۰۰ میلیمتر و ضخامت‌های متنوعی این محصول تولید و در بازار عرضه می‌شود.

۲- کارخانه شکفته مشهد

کارخانه شکفته مشهد در جاده قوچان-مشهد واقع شده است که در زمینه تولید نبشی یکی از معتبرترین کارخانه‌ها به شمار می‌رود. نبشی‌های تولیدشده در این کارخانه براساس استاندارد ملی و بین‌المللی و به صورت فابریک است.

همچنین نبشی شکفته معمولا در سایزهای ۳ الی ۱۰ ، ضخامت ۲/۵ الی ۱۰ میلیمتر و طول ۶ متری تولید می‌شود که غالبا به صورت بال مساوی و مطابق با جدول وزن اشتال هستند.

از ویژگی‌های نبشی شکفته می‌توان به مقاومت آن در برابر رطوبت و خوردگی اشاره کرد دلیل آن هم تولید نبشی از گالوانیزه گرم و سرد است.

۳- کارخانه آریان فولاد

این کارخانه که در بوئین زهرا فعالیت دارد نیز از جمله کارخانه‌هایی است که نبشی‌های آن با کیفیت بالا و قیمت نبشی مناسب هستند. تولیدات نبشی در این کارخانه معمولا با روش نورد گرم و به‌صورت فابریک انجام می‌گیرد، همچنین نبشی‌های این کارخانه به شکل بال مساوی تولید می‌شود که در سایزهای ۶ الی ۱۶ میلیمتر و ضخامت ۲/۵ الی ۱۶ میلیمتر در بازار عرضه می‌شود.

۴- کارخانه فولاد منظومه

نبشی فولاد منظومه که در اصفهان قرار دارد در سال ۸۹ آغاز به کار کرده است. تولید نبشی در این کارخانه به صورت نورد سرد و به روش پرسی انجام می‌شود. همچنین نبشی‌های کارخانه منظومه معمولا در سایزهای ۵۰، ۶۰ و ۸۰ و با ضخامت‌های ۴، ۵، ۶ و ۸ تولید می‌شود.

۵- کارخانه جاوید بناب

کارخانه جاوید بناب در آذربایجان شرقی احداث شده است که از جمله کارخانه‌های شناخته‌شده در زمینه تولید نبشی است و به طور گسترده‌ای در شمال غرب کشور نیاز داخلی را تأمین می‌کند.

شاخه‌های نبشی این کارخانه معمولا ۶ متری است که در سایز ۴۰، ۵۰ و ۶۰ و با ضخامت ۲/۵، ۳، ۴، ۴/۵ و ۵ میلیمتر تولید و در بازار مصرف عرضه می‌شود.

۶- کارخانه ذوب آهن اصفهان

این کارخانه که در شمار برترین کارخانه‌های تولید محصولات فولادی کشور است سالیانه حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مقاطع فولادی تولید می‌کند. نبشی نیز در کنار سایر آهن آلات از مهمترین تولیدات این کارخانه بزرگ است.

نبشی ذوب آهن اصفهان معمولا براساس استاندارد ملی ایران تولید می‌شود که نحوه تولید آن به صورت نورد گرم و فابریک است، شکل ظاهری آن نیز به صورت بال مساوی است.

۷- کارخانه ظهوریان مشهد

کارخانه ظهوریان که از سال ۷۹ در مشهد آغاز به کار کرده است، در زمینه تولید نبشی یکی از تولیدکنندگان معتبر و با کیفیت مطلوب به شمار می‌رود. این کارخانه نبشی را به صورت فابریک و با نورد گرم تولید می‌کند.

شاخه‌های نبشی ظهوریان معمولا ۶ متری است و سایز آن نیز معمولا از ۳۰ الی ۱۰۰ میلیمتر موجود است، همچنین نبشی این کارخانه در ضخامت‌های ۲/۵، ۳، ۴، ۵ و ۷ تولید و در بازار عرضه می‌شود.

۸- کارخانه کوهپایه

کارخانه نبشی کوهپایه که از بزرگترین تولیدکنندگان آهن‌آلات در کشور است تولید نبشی را در دو شکل بال مساوی و بال نامساوی انجام می‌دهد. معمولا نبشی کوهپایه در شاخه‌های ۶ متری است، اگرچه تولید آن مطابق با سفارش مشتری نیز انجام می‌شود.

تولید نبشی کوهپایه معمولا از ST۳۷ است که به واسطه آن دارای ویژگی‌های انعطاف و نرمی بالا است و در ضخامت‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارخانه نبشی را در سایزهای ۲۵ الی ۶۰ میلیمتر و با ضخامت ۲، ۳، ۴ و ۶ تولید می‌کند.

۹- کارخانه فولاد اصفهان

این کارخانه که در اشترجان واقع شده در زمینه تولید نبشی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، DIN۱۰۲۸ آلمان و EN ۱۰۰۵۶ اروپا فعالیت دارد و به عبارتی اولین تولیدکننده نبشی است که از سال ۷۶ آغاز به کار کرده است.

شایان ذکر است که نبشی‌های فولاد اصفهان عموما به شکل بال مساوی است، همچنین این محصول با روش نورد گرم و به صورت فابریک تولید می‌شود که در ابعاد ۶۵ الی ۱۵۰ میلیمتر در بازار موجود است.

۱۰- کارخانه نورد فولاد تهران

این کارخانه که در نزدیکی تهران واقع شده به نام شرکت جویا نورد فولاد نیز شناخته می‌شود که از سال ۷۳ در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت دارد. در این کارخانه نبشی با روش نورد گرم و به صورت فابریک تولید می‌شود.

معمولا طول شاخه‌های نبشی نورد فولاد تهران ۶ متری است و در سایزهای ۵۰، ۶۰ و ۸۰ میلیمتر تولید می‌شود که دارای ضخامت ۵، ۶ و ۸ میلیمتر است.

نتیجه‌گیری

مقاله حاضر که شامل معرفی ۱۰ کارخانه معتبر تولیدکننده نبشی است از جهات محتلفی برای مصرف‌کنندگان حائز اهمیت است، زیرا اطلاع از محل قرارگیری کارخانه در انتخاب کارخانه موردنظرکه از نظر مسافت به محل پروژه نزدیک باشد،

کمک‌کننده خواهد بود چراکه این روش ممکن است کرایه حمل کمتری برای خریدار تحمیل کند.

همچنین به خریدار کمک خواهد کرد تا برند محصولی که تهیه می‌کند و همچنین نحوه و کیفیت تولید را به خوبی بشناسد و با خیالی آسوده اقدام به خرید کند. به همین جهت مطالعه مقاله حاضر برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند

ضروری می‌نماید.

اطلاع‌رسانی قیمت لحظه‌ای نبشی از زمره فعالیت‌های شرکت آهن پرایس است که در کنار ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه انجام می‌شود، بنابراین برای بهره‌مندی بیشتر از خدمات این شرکت می‌توانید با شماره

۰۲۱۵۴۱۰۳ تماس بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =