حضوردانشگاه آزاد اسلامی سمنان با ۳۲ گروه و هسته پژوهشی در عصر امید

انعقاد قراردادهای تحقیقاتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در راستای رویداد ملی گام دوم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان رئیس مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه آزاد سمنان با ۳۲ گروه و هسته پژوهشی در مسیر رویداد گام قرار خواهد گرفت، از انعقاد قراردادهای تحقیقاتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در راستای گام دوم در طول سه ماه خبر داد.

انعقاد قراردادهای تحقیقاتی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان طی سه ماه

دکترصفاخواه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما از سمنان ضمن تشریح توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در رویداد عصر امید، اظهار کرد : استان سمنان در سه بخش مجزا قدم‌های مؤثری در راستای رویداد ملی گام دوم برداشت، که به تفکیک در بخش اول می‌توان به انعقاد قراردادهای حقوقی و پژوهشی با سازمان ها و ارگان ها و شرکت های مختلف خصوصی و دولتی اشاره کرد که ارزش این قراردادهای تحقیقاتی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان طی سه ماه بوده است.

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه صنعت گردشگری، عمرانی و …

وی تصریح کرد: در جریان رویداد عصر امید در حوزه صنعت گردشگری و فناوری و در حوزه عمرانی تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری ها و حوزه های مرتبط با آن منعقد شد که جزو اقدامات اقدامات استان تا کنون بوده است.

صفاخواه ادامه داد: در بخش دیگر در جهت جذب حمایت نقدی و غیر نقدی با شرکت‌های مختلفی هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا به عنوان حمایت کننده و اسپانسر در بحث عصر امید حامی باشند.

حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در عصرامید

صفاخواه با اشاره به آمادگی و حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در محل نمایشگاه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این ۳۲ مورد منتخب ۱۴ مورد مربوط به سمنان ۱۶ مورد مربوط به دامغان و یک مورد مربوط به شاهرود و یک مورد مربوط به مهدی شهر است.

وی با بیان اینکه در بخش گروه پژوهشی استان سمنان با ۹ عنوان در رویداد شرکت خواهد کرد، یادآور شد: از این ۹ عنوان ۷ مورد مربوط به سمنان و ۲ مورد مربوط به واحد دامغان است که عملا در حوزه صنعت، گردشگری فیزیولوژی و تغذیه گیاهی، حوزه سازه و پسماند، خانه سبز هوشمند و پسته خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: در بخش هسته های پژوهشی با ۱۰ عنوان در زمینه آنالیز گیاهان، نانو کامپوزیت‌ها، بهینه سازی انرژی و زلزله آب و خاک و حوزه الکترونیک را پوشش خواهیم داد.

صفاخواه تصریح کرد : در بخش هسته‌های پژوهشی از ۱۰ مورد مذکور، ۲ مورد مربوط به دامغان، یک مورد مربوط به شاهرود ، یک مورد مربوط به مهدی شهر و۶ مورد مربوط به سمنان است.

وی ادامه داد: در بخش زیرساخت؛ این استان با ۶ زیرساخت در حوزه آزمایشگاه‌های داروسازی، آب و خاک و فارماکولوژی در رویداد حضور خواهند یافت که هر ۶ مورد مربوط به دامغان است.

صفاخواه به اهمیت بخش هسته های آزمایشگاهی اشاره و تصریح کرد : در این بخش ۶ مورد ارائه شده که پنج مورد مربوط به واحد دامغان و یک مورد مربوط به واحد سمنان است.

صفاخواه تصریح کرد: در هسته تعمیرکاران یک مورد یه رویداد ملی عصر امید راه یافته است که این مورد مرتبط با صنعت شیشه و مربوط به واحد دامغان است.

نقش چشمگیر استان در فعالیت‌های تحقیقاتی

مدیر ارتباط با صنعت و مسئول شبکه کارگاه‌ها به قابلیت استان سمنان در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره کرد و یادآور شد : یکی از مهمترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نقش چشمگیر استان در فعالیت‌های تحقیقاتی کشور است و با توجه به امکانات و تجهیزات مدرنی که در استان وجود دارد و همچنین در کنار ارتباط موثری که پژوهشگران با مجموعه خارج از دانشگاه دارند موجب شد تا تحقیقات قابل توجهی در شاخه علمی و در زمینه تولید علم صورت گیرد.

سیاست واحدهای استان هم‌راستا با سازمان مرکزی دانشگاه

صفاخواه با بیان اینکه در حال حاضر سیاست واحد های استان هم راستا با سیاست های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و به سمت پژوهش‌های تقاضا محور و به سمت تولید، اشتغال آفرین است ، خاطرنشان کرد : با توجه به وجود این ظرفیت پژوهشی در واحدهای استان و در حوزه‌های مختلف همچون تجهیزات گسترده آزمایشگاهی، نیروی انسانی، فضای کالبدی اطلاعات علمی و یافته های پژوهشی می توانیم گام موثری در خصوص تولید اشتغال و در راستای تحقق شعار سال برداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =