آغاز عملیات لکه گیری و روکش آسفالت ۱۵۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی مازندران

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران از اجرای ۱۵۶ کیلومترلکه گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای شریانی هراز،سوادکوه،کندوان و محور کناره در سال جاری با اعتباری بالغ بر۲ هزارمیلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت: این اداره کل با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمرآن , کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد ، در قالب سه قرارداد غرب - مرکزی و شرق راههای شریانی و اصلی حوزه استحفاظی استان اقدام به لکه گیری و روکش آسفالت نموده است.

وی گفت: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا نماید.

جهانیان ادامه داد : استان مازندران از جمله استان هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسیار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ایمن سازی و بهسازی راههای ارتباطی استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

جهانیان افزود:جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: باتخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه ها افزایش یافته تا موجبات رضایتمندی ، ایمنی و آرامش مردم فراهم آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =