خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه خردادماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه، باید در نظام مالیاتی ثبت‌نام داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه انجام تمام فرایندهای مالیاتی و ارائه اظهارنامه منوط به ثبت‌نام الکترونیکی در نظام مالیاتی است، توصیه می‌شود مودیان در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و رفع نقص ثبت‌نام الکترونیکی خود اقدام کنند.

عباس پور با اشاره به اینکه برخورداری از هر نوع معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه مودیان می‌توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شوند، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه‌های سازمان اجرا کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از کلیه معافیت‏‌های مالیاتی و جریمه ۳۰درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =