اغلب بهارستانی ها تاکید دارند علی آبادی برای رای اعتماد به مجلس معرفی می شود اما شانسی برای کسب رای ندارد.

آذرجزایری:

تقریبا دو سه هفته ای بود که به گوش می رسید محمود احمدی نژاد به دلیل تاکید مجلس بر عدم رای آوری علی آّبادی برای تکیه بر مسند نفت به دنبال جایگزین می گردد اما از ابتدای این هفته شنیده ها تغییرکرده است.شنیده می شود به زودی علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی خواهد شد.

فراتر از آنکه مجلس نشینان چه واکنشی نسبت به این انتخاب رئیس دولت خواهند داشت در حال حاضر به نظر می رسد رایزنی ها در رسانه ها در جهت جلب رضایت بهارستانی ها آغاز شده است.

برهمین اساس خبرگزاری  فارس امروز با انتشار خبری از دعوت علی آبادی برای همکاری مجدد نوذری، ترکان، هامانه و نژاد‌حسینیان با وزارت نفت خبر می دهد.این خبر که از سوی یک مقام آگاه منتشرشده است به نظر می رسد در راستای جلب رضایت بهارستانی ها مورد تاکید قرارگرفته است.

اگرچه به گوش می رسد که این مذاکرات با برخی از این افراد صورت گرفته است اما ترکان و وزیری هامانه این مذاکرات را به شدت تکذیب کرده اند.

این درحالی است که پیش از این یکی از شروط ماندگاری وزرای نفت در دولت نهم و دهم برکناری افرادی چون ترکان، نژادحسینیان بوده است و به قول وزیری هامانه وی به همین دلیل که خود آن را پایبندی به نفت می نامد از سمت خود برکنارشده است.گفته می شود زمانیکه وزیری هامانه از سمت مدیریت وزارت نفت برکنار شده بیش از یک ماه بوده که با رئیس دولت هیچگونه ارتباطی نداشته است.

نژادحسینیان نیز داستانی دور از وزیری هامانه ندارد. وی نیز به قول خودش بازنشانده شده تا بازنشسته و با فشارهای دولت برروی مدیریت وزارت نفت وی یک روز کاری نامه ای را برروی میز خود می بیند که نامه بازنشاندگی وی بدون اطلاعش بوده در حالیکه دو سال به بازنشستگی وی باقی مانده بود.

داستان ترکان کمی از دیگران متفاوت تر است.چرا که وی با مقاومت های وزیری هامانه و پس از آن نوذری در نفت ماند اما در زمان انتخابات انتشار خبری از سوی وی در خصوص کاهش سرمایه گذاری و تولید نفت که مغایرت شدیدی با آمار ارائه شده توسط مسوولان نفتی داشت به نوعی دلیل  برکناری اش عنوان شد.اکبر ترکان که در آنزمان معاون برنامه ریزی وزارت نفت بود با حمایت از رقیب احمدی نژاد به جمع ترد شدگان نفتی پیوست.

غلامحسین نوذری هم که همه چیز برای وزیرماندنش در دولت دهم فراهم شده بود به نوعی به دلیل مخالفت با معاونت اولی مشایی در دولت دهم جای خود را به میرکاظمی داد.

به نظر می رسد سیاست های نوذری بیش از دیگر تردشدگان نفتی به سیاست های دولت نزدیک است و بیش از دیگران راغب به همکاری مجدد به دولت باشد.این درحالی است که هنوز مشخص نیست که علی آبادی با چه سیاستی همواره از استفاده از تجربیات این افراد سخن به میان می آورد.افرادی که با نظر شخص رئیس جمهور از نفت ترد شده اند؟

 البته برخی از کارشناسان معتقدند کاهش شدید تولید نفت و بحران در وزارت نفت این روزها رئیس دولت را مجاب کرده که فراتر از خط و مرزهای سیاسی افراد باید از تجربیات آنها بهره برد و حضور علی آبادی در نفت به همین دلیل است. چرا که وی از قابل اعتماد ترین افراد احمدی نژاد محسوب می شود و می تواند متخصصین نفتی را به نفت باز گرداند اما برخی دیگر از کارشناسان تاکید علی آبادی به استفاده از این افراد در شرایطی که هیچگونه مذاکره ای با برخی از این افراد تا کنون نشده است را استفاده ابزاری برای جلب رای بهارستانی ها می دانند.برهمین اساس باید منتظر بود و دید که طی چند روز آینده  چه اتفاقی می افتد.چرا که اغلب بهارستانی ها تاکید دارند علی آبادی معرفی می شود اما شانسی برای کسب رای ندارد!

 /221/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    هممون سر کاریم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    ترد شدگان؟
  • بدون نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای میر کاظمی واقعا در این پست عالی بودند اما متاسفانه.....