ترور ابوعاقله؛ الجزیره به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت می کند

ایرنا نوشت: شبکه الجزیره پرونده جنایت رژیم صهیونیستی در ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینیی را به دیوان کیفری بین المللی می کشاند.

الجزیره اعلام کرد که پرونده ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع می دهد و یک کارزار حقوقی برای پیگیری این جنایت در مراجع قضایی بین المللی تشکیل می دهد.
این شبکه تلویزیونی قطری اعلام کرد که برای پاسخگوی و مجازات، همه دست اندرکاران و مجریان جنایت ترور ابوعاقله را به مراجع قضایی بین المللی خواهد کشاند.
الجزیره گفته است که پرونده‌ ارجاعی به دیوان کیفری بین‌المللی در باره جنایت های رژیم صهیونیستی شامل موارد بمباران دفتر الجزیره در غزه توسط رژیم صهیونیستی در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت 1400) و ترور شیرین ابوعاقله است.
ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه 21 اردیبهشت گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی، توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می کرد.
الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.
دولت قطر نیز در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.
بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده اند.
در همین رسانه های آمریکایی به تازگی در گزارش هایی با انتشار مدارک مستند فاش کردند که نظامیان صهیونیست عمدی به سوی ابوعاقله تیراندازی و رژیم صهیونیستی را مسئول ترور خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره معرفی کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =