تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

۱۱بازیکن منتخب در تیم فصل و ترین‌های لیگ، مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بیست و یکمین قسمت از داستان فوتبال ایران با قهرمانی استقلال به پایان رسید تا آبی های پایتخت، پس از قریب به یک دهه، یک قهرمانی بدون شکست و شیرین را تجربه کنند. قهرمانی دلچسب، با طعم جابجایی رکوردهای مختلف، مانند رکورد کلین شیت، شکست ناپذیری، گل های خورده و قهرمانی بدون شکست. پس از استقلال، پرسپولیس با ۸ امتیاز اختلاف در رده دوم جدول ایستاد تا پس از ۵ سال، از تخت قهرمانی پایین بیاید و جام را به رقیب سنتی تحویل بدهد. سپاهان هم دیگر ضلع مثلث قهرمانی بود که رده سوم لیگ برا به دست آورد.

به همین بهانه، در ادامه به بررسی بازیکنان منتخب لیگ، و تیم فصل از دیدگاه خبرآنلاین می پردازیم.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

دروازه بان:
سیدحسین حسینی

برای انتخاب نام سیدحسین حسینی، سنگربان آبی ها به عنوان بهترین دروازه بان لیگ، نیازی به تحلیل خاصی نیست. حسینی در این فصل ستاره بی چون و چرای تیمش بود و موفق شد با دستان خود، دروازه استقلال را ضمانت کند و در مسیر قهرمانی، یکی از ستون های اصلی این تیم باشد.

حسینی که در سال های اخیر یکی از برترین دروازه بان های ایران بوده، گاه با فراز و نشیب هایی در طول فصل های مختلف مواجه می شد اما در فصل بیست و یکم، او با ثباتی منحصر به فرد، موفق شد از دروازه تیمش مراقبت کند.

او در هفته پایانی لیگ، با بسته نگه داشتن دروازه تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان به رکورد نیلسون، دروازه بان اسبق پرسپولیس در بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل رقبا رسید. سید آبی ها موفق شد در لیگ بیست و یکم، ۱۸ بار دروازه‌اش را بسته نگه دارد و کلین‌شیت کند. نیلسون در لیگ سیزدهم در تمامی ۳۰ دیدار پرسپولیس به میدان رفت و ۱۸ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت اما حسینی با ۲۶ مسابقه به این رکورد رسیده که در نوع خود قابل توجه است. رکورددار کلی بیشترین کلین‌شیت در یک دوره از رقابت‌های لیگ برتر نیز سیدمهدی رحمتی است که در لیگ دوازدهم که با حضور ۱۸ تیم برگزار شد و در ۳۴ مسابقه‌ای که برای استقلال به میدان رفت، ۲۱ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

از نظر متریکا، دروازه بان استقلال با ۷.۱۶ امتیاز، جزو ده بازیکن برتر فصل و سومین بازیکن برتر استقلال بود که دستکش طلایی لیگ را به دست آورد.

مدافع وسط:

سیاوش یزدانی

بدون اغراق مدافع استقلال در فصل گذشته، بهترین دوران فوتبالی اش را سپری می کرد اما ماجرای سربازی و حضور در ملوان انزلی، باعث شد نتواند ماموریت خود در پادگان آبی را تکمیل کند. با این وجود، عملکرد یزدانی در نیم فصل اول آنقدر خوب بود که پس از پایان لیگ، او همچنان در جایگاه یازدهم بهترین های این مسابقات باشد.

یزدانی که در ۱۷ بازی برای استقلال به میدان رفت، عنصر اصلی خط دفاع مجیدی در لیگ بود و در کنار حسینی، نقشی انکار ناپذیر در رکورد دفاعی استقلال و تعداد کلین شیت های این تیم داشت.

او در فاز دفاعی، نمره ۸.۲ را گرفت که علی رغم از دست دادن نیمی از مسابقات لیگ، همچنان او را در بین برترین مدافعان لیگ قرار داده و نشان از عملکرد خوب او دارد. یزدانی در مجموع با نمره ۷.۱۱، یازدهمین بازیکن برتر لیگ و چهارمین بازیکن برتر استقلال شد.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

عارف آقاسی

لقب ققنوس لیگ برتر را می توان به راحتی به مدافع فولاد خوزستان داد. عارف آقاسی، بازیکن استقلال در نیم فصل اول بود که در این تیم به توفیقی نرسید و در میانه فصل، تهران را به مقصد خوزستان ترک کرد تا در فولاد، شاگرد نکونام شود. آقاسی در فولاد به خوبی توانست خودش را با شرایط وفق دهد و خیلی زود، به مهره ای بدون جانشین در این تیم تبدیل شد که در پازل دفاعی جواد، نقشی مهم داشت.

او تنها در یک نیم فصل، موفق شد خود را به جمع برترین های لیگ وارد کند و با کسب نمره ۹.۴ در فاز دفاع، جزو بهترین مدافعان لیگ باشد. آقاسی در مجموع با کسب امتیاز ۷.۱۲ هشتمین بازیکن برتر لیگ شد تا نشان دهد به خوبی از خاکستر ناکامی برخاسته و خود را در مسیر موفقیت قرار داده.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

دفاع راست:

دانیال اسماعیلی فر

بی شک یکی از عوامل موفقیت سپاهان در لیگ و کسب جایگاه سوم توسط این تیم، مدافعی بی حاشیه و کاربلد به نام دانیال اسماعیلی فر بود که یک تنه کار را برای تیمش در می آورد. دژ مستحکم دفاعی زردپوشان، در این فصل در ۲۹ بازی تیمش به میدان رفت و موفق شد ۲۵۶۲دقیقه برای تیمش بازی کند تا از این نظر، جزو مدافعان پرکار لیگ باشد.

اسماعیلی فر، در کارهای دفاعی نمره قابل قبولی گرفت و با کسب نمره ۷.۱ بهترین دفاع لیگ شد. او پس از امید نورافکن، دومین بازیکن برتر سپاهان در فصل گذشته شد تا مشخص شود چه نقش مهمی در عملکرد تیمش داشته. اسماعیلی فر با کسب نمره ۷.۲۶ بالا تر از مهدی ترابی، چهارمین بازیکن برتر لیگ شد.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

مدافع چپ:

امید نورافکن

مدافع چپ سپاهان در لیگ بیست و یکم، عصای دست محرم نویدکیا بود. امید نورافکن که در سال های اخیر، روند مثبتی در لیگ داشته، در فصل گذشته یکی از بازوان اصلی محرم در اصفهان بود و توانست عملکردی فوق العاده را از خود به ثبت برساند. عملکردی که او را به یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در راه قطر تبدیل کرده و حضور او در ترکیب تیم ملی، در جام جهانی چندان دور از انتظار نیست.

نورافکن در این فصل موفق شد با ثبت امتیاز ۷.۲۷ و تنها یک دهم ضریب اشتباه در کارهای دفاعی، دومین بازیکن برتر لیگ شود. او در ۲۸ بازی با پیراهن زردپوشان به میدان رفت تا پای ثابت بازی ها باشد و عملا عصای دست نویدکیا، در مسیر موفقیت در لیگ.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

هافبک‌ها:

مهدی مهدی پور

مغز متفکر استقلال در مسیر قهرمانی بدون شکست، آنقدر خوش درخشید که آبی ها به او لقب جونینیوی این تیم را دادند. ستاره مجیدی در خط میانی و رهبر تیم در مرکز زمین، در این فصل خود را در حد یک ستاره نشان داد و توانست امضای خودش را پای قهرمانی استقلال بیندازد. او در این فصل با ارسال ۷ پاس گل، چهارمین پاسور برتر لیگ شد تا نشان دهد نقش مهمی در موفقیت تیمش داشته. مهدی پور با ثبت ۸۱ درصد دقت پاس، حضور در ۲۸ بازی،، و کسب ۷.۲۶ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم برترین بازیکنان فصل، بهترین بازیکن استقلال شد و نشان داد که دست راست مجیدی در مسیر قهرمانی و کسب جام طلایی بوده.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

محسن آذرباد

اگر قرار بر انتخاب یک تیم به عنوان پدیده لیگ باشد، این عنوان را در لیگ بیست و یکم، باید به مس رفسنجان داد. تیمی که به دور از هیاهوی سرخابی ها و غول های فوتبال ایران، با هدایت محمد ربیعی، با ترکیبی منسجم و یک دست توانست خود را در بین تیم های برتر لیگ جا دهد و بر پله ششم این مسابقات بایستد.

موفقیتی که نقش محسن آذرباد در آن، کاملا مشهود است. هافبک مس در فصل گذشته فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست یکی از برترین هافبک های لیگ باشد. آذرباد که در طول ۲۶ بازی دو گل برای تیمش به ثمر رساند، موفق شد در بین ستاره های ریز و درشت لیگ، با ۷.۰۹ امتیاز دوازدهمین بازیکن لیگ شود و بالاتر از بازیکنان نجومی بگیر مختلفی بایستد.

هافبک خوش نقش مس رفسنجان، با ثبت ده پاس گل موفق شد پس از صادقی و ترابی، سومین پاسور برتر لیگ شود و عملکردی درخشان را در لیگ بیست و یکم به ثبت برساند.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

سعید صادقی

با نگاهی به عملکرد سعید صادقی، می توان متوجه شد که بیراه نیست که پس از سوت پایان لیگ، همه نشریات از تمایل استقلال به جذب این بازیکن خبر دادند. هافبک توانمند گل گهر سیرجان، در حالی از نظر آماری، با نمره ۷.۳۸ بهترین بازیکن لیگ شد که نامش در حواشی بازیکن غیرقانونی گل گهر سیرجان، چندان دیده نشد. صادقی با ثبت ۱۴ پاس گل در لیگ، بهترین پاسور مسابقات شد تا نشان دهد توانایی بالایی در تنظیم ضربان قلب تیم، و گل سازی دارد. این ها در حالی است که صادقی، ۷ بار برای تیمش گلزنی کرد و یک ستاره شش دانگ در گل گهر بود.

استعدادی که باعث شده قهرمان لیگ، از همین حالا برای جذب او وسوسه شده و به سراغ ستاره تیم قلعه نویی برود تا او را به نیمه آبی پایتخت بکشاند.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

مهاجم‌ها:

امیرحسین حسین زاده

پسر مجیدی، لقبی بود که به پدیده استقلال در فصل گذشته سنجاق شد. الماس جوان آبی ها، بارها در مسیر قهرمانی و در لحظات سخت، به داد مجیدی رسید تا تیمش را در ریل موفقیت حفظ کند و اجازه خروج از مسیر را به آبی ها ندهد.

پدیده لیگ در این فصل موفق شد در ۲۶ بازی برای تیمش، ۸ گل به ثمر برساند و امتیازهای مهمی را به حساب استقلال واریز کند. مهاجم جوان آبی ها موفق شد با ثبت نمره ۷.۱۹ دومین بازیکن برتر قهرمان لیگ، و ششمین بازیکن برتر فصل شود که همین آمار، به خوبی بیانگر عملکرد درخشان او در لیگ بیست و یکم است. نمایشی قابل توجه که باعث شده الماس آبی ها، به عنوان پدیده لیگ هم انتخاب شود و از همین حالا، نوید ظهور یک ستاره خوش نقش را در فوتبال ایران بدهد.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

مهدی ترابی

با نگاهی به عملکرد پرسپولیس در فصل گذشته، می توان در همه موفقیت ها و بردهای این تیم، به یک نام مشترک رسید؛ مهدی ترابی. وینگر خوش تکنیک پرسپولیس که در فصل گذشته بارها گره کار را برای تیم تحت هدایت یحیی باز می کرد، موفق شد خودش را در جمع پنج بازیکن برتر لیگ قرار دهد.

ترابی در مسیر نایب قهرمانی پرسپولیس، با ثبت ۱۱ پاس گل موفق شد دومین پاسور برتر لیگ شود و نشان دهد عادت گل سازی خود را ترک نکرده. عادتی که اگر چه منجر به ششمین قهرمانی پیاپی تیمش نشد اما بار دیگر توان بالای ترابی در زمین را به رخ کشید.

وینگر قرمزها موفق شد از متریکا نمره ۷.۲۵ را دریافت کند و بهترین بازیکن تیمش در فصل گذشته باشد.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

گادوین منشا

برای نوشتن نام آقای گل لیگ در تیم منتخب فصل، نیازی به آمار نیست و تنها نگاهی به جدول گلزنان لیگ، نشان می دهد که زهردار ترین مهاجم لیگ، کدام بازیکن بوده. گادوین منشا که در سال های اخیر در فوتبال ایران جا افتاده، سابقه پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس را دارد اما این بار موفق شد با پیراهنی غیر از سرخابی ها، کفش طلای لیگ را تصاحب کند.

منشا در لیگ بیست و یکم با پیراهن مس رفسنجان، ۱۴ گل به ثمر رساند تا بالاتر از یامگا، نام خود را در لیست آقای گل های تاریخ لیگ ایران بنویسد و نقش مهمی در موفقیت تیمش در میان مدعیان لیگ داشته باشد.

تیم منتخب فصل در تسخیر استقلالی‌ها

ترین‌ها:

پدیده فصل: امیرحسین حسین زاده

بهترین بازیکن فصل: سیدحسین حسینی

مربی منتخب: فرهاد مجیدی

در ادامه نگاهی گذرا به ترین های لیگ می اندازیم:

بیشترین برد کسب شده : استقلال
کمترین برد کسب شده : فجر سپاسی - شهرخودرو

کمترین باخت کسب شده: استقلال
بیشترین باخت کسب شده : فجر - شهرخودرو

بیشترین مساوی کسب شده : آلومینیوم
کمترین مساوی کسب شده : ذوب‌آهن

بهترین خط حمله لیگ برتر : سپاهان
بدترین خط حمله لیگ برتر : فجر سپاسی

بهترین خط دفاع لیگ برتر : استقلال
بدترین خط دفاع لیگ برتر : شهر خودرو

بهترین تفاضل لیگ برتر : استقلال
بدترین تفاضل لیگ برتر : شهر خودرو

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1637800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاخته، پاکدشت IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    8 30
    علت آلودگی هوای بعضی از شهرهای ایران مشخص شده، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده، کیسه کشا بعد از چندین سال (ده سال) پرچمهای خودشون رو دارند تکان می‌دهند، در نتیجه این آلودگی مربوط به سالها خاک خوردن پرچمهای تیم کیسه است. 😛 عشق فقط پرسپولیس ♥️علت آلودگی هوای بعضی از شهرهای ایران مشخص شده، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده، کیسه کشا بعد از چندین سال (ده سال) پرچمهای خودشون رو دارند تکان می‌دهند، در نتیجه این آلودگی مربوط به سالها خاک خوردن پرچمهای تیم کیسه است. 😛 عشق فقط پرسپولیس ♥️
    • parsa IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      17 4
      چند سالته مگه مدارس حضوری نشده عزیزم برو مشقات رو بنویس
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 2
      اینگه استقلال آنلاین تو.تیم منتخب یه پرسپولیسی گذاشته عجیبه
  • لنگ... IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    4 1
    گادوین منشا با ۱۴ گل که ۱۰ تاش پنالتی بود آقای گل شد این میشه زهردار؟؟؟