۷ نفر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

یک پیشنهاد به رئیس جمهور

میرزاعلی آیت اللهی
یک پیشنهاد به رئیس جمهور

پیشنهاد اصلی را که میدانم نه می پذیرید و نه میگذارند که بپذیرید. ولی لطفا صادقانه در مورد این پیشنهاد دوم فکر و اقدام کنید.

آقای رئیسی عزیز شما در قوه مجریه تجربه و سابقه کار نداشتید و طبعا کابینه تان را با نظر دیگران تنظیم کرده اید.در انتخاب اعضای کابینه دو شعار محوری مطرح کردید. شعارهایی مثل جوانگرایی که شعار خوبی است و عمل به آن هم عالی است به شرط این که جوان منتخب ۲ ویژگی حداقلی را داشته باشد. یکی بینش مدیریت و دیگری تجربه حداقلی.

این را هم یاد آور شوم که این مملکت همیشه در کابینه‌اش جوان‌های شایسته ای داشته است. از کابینه آقای موسوی گرفته تا آقای روحانی اما پختگی و تعقل این وزرا جلوی بروز مشکلات را گرفته است. اما در دولت شما نه تنها افراد انتخابی جلوی مشکلی را نگرفته‌اند بلکه مملکت را به سوی گرفتاری‌های عظیم‌تری سوق می‌دهند. روزی خواهد رسید که معرف‌های همین وزرا و یاران دولت اسبق خود را کنار می کشند و به صف منتقدین و معترضین می پیوندند.

شعار دیگر حاکم بر انتخاب وزرا، حزب اللهی بودن آن‌ها است. این هم حق شما است، نه این که حق با شما باشد. ولی باید توجه کنیم که هیچ متر و ملاک و معیاری برای تعیین حزب‌اللهی وجود ندارد. بچه های خط ۳ خود را حزب‌اللهی میدانستند ، نیروهای رئیس جمهور اسبق و سابق هم خود را حزب‌اللهی می شمارند. آن‌ها که از دیوار سفارت " هرسفارتی " بالا رفته و می‌روند هم خود را حزب‌اللهی می شمارند. و...... به هر حال اتکا بر این که این معیار را در انتخاب وزرا رعایت کرده اید قابل اثبات و دقیق نیست.
در هر صورت برخی وزرای کابینه شما برای اداره مملکت توانایی کافی را ندارند. از معاون اول گرفته تا وزرای صنعت و اقتصاد و کار و... که عملکرد هرکدام در حد وسیعی قابل نقد است. ادامه کار حداقل نیمی از این وزرا نه به نفع مملکت است نه به نفع آبروی ایران و نه به نفع شما و نه به نفع مردم و حتی به نفع خودشان هم نیست.

این که هنوز پاکت اول مدیریت را نبسته‌اید و همه مشکلات را به دولت قبلی نسبت می دهید هم اثر خود را از دست داده و نشانگر بی تجربگی مشاورین شما است که پاکت‌های دیگری را نمی گشایند.
در هر صورت پیشنهاد مشخص بنده این است حال که حضرت‌عالی از هر طرف مورد حمایت و تایید هستید برای به دست آوردن و حمایت قاطع ملت دست به ترمیم اساسی کابینه بزنید و شجاعانه وزرای ناکارآمد را کنار گذاشته و نیروهای توانمندی را در راس وزارتخانه‌ها و معاونت‌های خویش خصوصا سازمان برنامه و بودجه بگمارید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    حق پدرت وبیامرزه حرف حق شیریت وگوارا است حالا از دهن هرکسی که میخواد بیاد بیرون.چه دوست باشد چه دشمن.هرآدم پاکی مدیرنیست بلکه یک وزیر اول تجاربش مهمه.دوم توانایی اداره وزارت خانه مربوطه.سوم پاکدستی وایمان ولی دراین وزرا فثط به پاکدستی توجه شده ومابقی رافاکتور گرفتن.
  • علی عزتی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    کاش گوش شنوایی وجود داشته ، هر چند به نظر میاید که کار از ترمیم کابینه گذشته
  • عباسقلی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    عمرا آقای رییسی به این حرفا گوش بده
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    حاجی عجله نکن یه کمی صبر کن همه چیز درست میشه . افراد بی لیاقت دوره قبل هنوز سرکارند و تو اداره های مختلف دارند چوب لای چرخ نظام میکنند . مثلا آقای جهانگیری معاون آقای روحانی بهتر بود . یا حالا . تا آخرش همینطوره فقط یه کمی انصاف داشته باشید و از روی انصاف حرف بزنید .
  • ناشناس US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    با همین فرمون برو انشالله به دره سقوط می کنی و رژیم منحوس آخوندی به پایان می رسه آمین
  • احمدرضا بابک IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام آری این چنین است برادر ، حرف دل ملت را فرمودی خدا شما را حفظ کند.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    پیشنهاد می کنم استعفا بده
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    واقعاً دولت ریئسی و وزیرانش مملکت را به تباهی و گند کشیدند. آقای رییس‌جمهور واقعا شما در این مملکت زندگی می‌کنید؟ بیچارگی و فقر مردم را نمیبینی؟ چرا وعده دروغ به مردم دادی؟ مگر دروغگو دزد نیست؟
  • محمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    خوش تیپ جناب روحانییتان ۸سال تمام دولت قبل میگفت کجابودید ان جناب اوایل طرحهای احمدی نژاد را گداپروری کارت سوخت وخانه مهر روطرحهاشو بارهاوبارها به سخره میگرفت وجالب بعد مدتی دوباره کارت سوخت فعال شد خانه مهر به ایرانیان مبدل شدوتقربیا تمام برنامه همان رئیس جمهوربیکفایت رو با کابینه روشن فکرش با اون برجام اولیه لغزنده اش اجرایی کردن چرا؟
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    جانا ، شما هن حرف دل ما را می‌زنید.! اما کل مطلب را با نگفتید البته در لفافه آمدید ولی نه اصل گفته نشد . آقای رئیسی نه خودت و اعضای کابینه کنند کار نیستند !اگر در قوه قضاییه موفق بودید ! چون اکثر مردم اطلاع قضایی نداشته و هر کدام از قضات کتاب قانون با تفسیر مربوط بخود دارند ! بنظر موفق بودید ! مورد حزب الهی هم از اول انقلاب هر کسی هر کجا آتش به اختیار عمل می‌کرد می‌گفتند: طرف حزب الهی است ! حزب الهی کار درست زیاد داشتیم که بدون چشم داشت به انقلاب و سفره های نابش به مرور زمان کنار گذاشته شدند !
  • ابراهیم مختاری IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    در اداره کشور مشاوره بگیرید ولی خودتان تصمیم بگیرید بدون روابط خارجی خوب و تعامل با دنیا نمی شود مملکت را اداره کرد
  • تقی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    این بنده خدارا جلو انداختند و سیبل گلوله ها کردند که پشت این سیبل هر کاری که دلشان خواست انجام دهند و اول خیانتکار به خدا و دین و این مردم شورای نگهبان و صاحبان این قوم است و البته کسی از پست و مقام بدش نمی اید با این حال میدانیم با شش کلاس سواد مایه ای برای کارهای پیشنهادی وجود ندارد مجلس هم که مرده است و دیگر مردی هم نمانده است.