ترور شهید رضایی​نژاد و شهادت نیروهای سپاه در مقابله با گروهک تروریستی پژاک، چندین بار در جلسه علنی امروز با تذکر و هشدار نمایندگان مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز رئیس​مجلس در نطق خود خواستار برخورد با این عوامل تروریستی شد و در پاسخ به تذکری هم از مذاکرات وزیر امور خارجه با دولت عراق برای برخورد با عوامل پژاک در این کشور خبر داد.

اما نمایندگان در خلال نطق​های پیش از دستور خود هم به این مساله اشاره کرده و در پایان جلسه هم تذکراتی دادند. از جمله آنکه نادرقاضی​پور نماینده ارومیه برای دومین بار در جلسه علنی امروز به وزیر امور خارجه اخطار قانون اساسی داد و در اعتراض به تعرض نیروهای تروریستی از مرز عراق گفت: قوت دستگاه دیپلماسی کشور مانع از تکرارا این نا امنی ها در مرزهای غربی کشور شده بود اما ضعف ملموس وزارت خارجه، مرزهای غربی را بر دیگر تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: اخطار جدی می​دهم که وزارت خارجه باید در اسرع وقت با عوامل اقلیم کرد و بارزانی برخورد داشته باشند والا جوانان ما توان برخورد با اقلیم کردستان را دارند.

قاضی پور سخنان خود را اینگونه پایان داد: برای پیروزی جوانان اسلام یا حسن! باهنر هم که ریاست جلسه را بر عهده داشت، تایید کرد: یا حسین.

در ادامه جلسه امروز سعدالله نصیری قیداری عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس در تذکری به وزارت کشور و اطلاعات و قوه قضاییه، به ترور اساتید دانشگاه، علی محمدی، شهریاری، عباسی و رضایی نژاد اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سلسله ترورها ادامه دارد اما شاهد مجازات عاملین این ترورها نیستیم.

وی افزود: اطمینان دارم که وزارت اطلاعات توان مقابله با عوامل ترور را دارد و باید این کار را جدی بگیرد تا مردم شاهد این برخورد باشند. چرا که هم خانواده​های این عزیزان، هم جامعه دانشگاهیان کشور و هم عامه مردم پیگیر این مساله هستند.

در پایان جلسه امروز هم بیانیه​ای در محکومیت اقدامات تروریستی اخیر کشور با امضای 200 نفر از نمایندگان قرائت شد که در آن آمده بود: «اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی پژاک و ترور یکی از نخبگان کشور و حمایت​های رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان داد که انها از ضربه زدن به ایران به جایی نرسیده و دست به اقداماتی زبون می​زنند. این در حالی است که ملت ما شهادت را افتخار خود می​داند. دشمن بداند که ما نه تنها از صحنه خارج نشده بلکه در راه خود پابرجاتر می شویم. ما نمایندگان، ضمن عرض تبریک و تلست شهادت این عزیزان، اعلام می کنیم که مسئول این جنایات آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی است و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی و قضایی باید عاملان این جنایات را به مجازات برسانند.»

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =