۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
آزمون ورودی مدارس خاص فرهنگ برگزار شد 

مسئول آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان از برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص فرهنگ خبر داد.

حمید شیردل مسئول آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در گفت‌گو با خبرآنلاین از برگزاری آزمون دبیرستان‌های خاص فرهنگ ویژه رشته علوم انسانی در ناحیه یک شهر کرمان و سراسر استان خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این آزمون ورودی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین و تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است.
او با اشاره به اینکه پذیرش دانش آموزان در دبیرستان‌های فرهنگ از بین فارغ التحصیلان خرداد ماه پایه نهم که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی می‌باشند، گفت: گزینش نهایی دانش‌آموزان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل کل پایه نهم صورت می‌گیرد.
به گفته حمید شیردل؛ استقبال دختران نسبت به پسران بیشتر بوده و در حوزه امتحانی ناحیه یک، پسرها ۷۷ نفر شرکت کردند و در حوزه امتحانی دختران ۲۰۹ نفر شرکت کردند که نشان می‌دهد دانش آموزان دختر استقبال خیلی خوبی داشتند.
مسئول آموزش متوسطه دوم نظری آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در خصوص عوامل برگزاری و شرایط آن می‌گوید: هر حوزه آزمون از رئیس، ناظر، منشی و به ازای هر ۳۰ نفر شرکت‌کننده یک مراقب بهره برده است.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =