حقوق مردم خط قرمز تعزیرات است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: حقوق مردم خط قرمز ماست و با متخلفان، بدون گذشت برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسیدگی به درخواست‌ها و گزارشات مردمی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل علاوه بر نظارت بر توزیع‌کنندگان کلان و میان‌رده، نظارت بر خرده‌فروشی‌ها نیز افزایش یافته است.

او با بیان اینکه برای حفظ حقوق مردم هیچ مساحمه‌ای نداریم، افزود: حقوق مردم خط قرمز ماست و در این خصوص از اختیارات جدید سران قوا استفاده می‌کنیم و در صورت مواجهه با گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار کالاهای اساسی نسبت به ثبت پرونده و دستور تعطیلی و نصب پلاکارد تخلف اقدام می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص اینکه نظارت‌ها و بازریی‌ها از بازار، محدود به بازارهای اصلی و عمده نیست، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی از ارکان اصلی تنظیم بازار به شمار می‌رود و در شرایط فعلی که در مسیر آغاز اصلاحات اقتصادی دولت و اصلاح پرداخت یارانه‌ها قرار داریم رسالت ما حساس‌تر و سنگین‌تر شده است.

حسن‌پور گفت: علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به تعزیرات بنا بر وظیفه ذاتی، در حوزه نظارت و بازرسی‌ها نیز همراه دستگاه‌های نظارتی همچون جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت به شکل پررنگ حضور داریم.

او یادآور شد: یک‌سوم پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شده در استان قزوین مربوط به گشت‌های مشترک تعزیرات بوده است.

این مسئول افزود: از زمان اجرای اصلاح هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰اردیبهشت ماه تاکنون یک‌هزار و ۴۵۵پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در استان قزوین تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰درصد رشد یافته و جمع محکومیت‌های مربوط به آن‌ها ۱۱۲میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز طی این مدت ۱۲۵فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قزوین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲درصد رشد یافته و در حوزه بهداشت و درمان هم در این مدت ۲۶پرونده داشتیم.

او همچنین یادآور شد: در مدت یاد شده هزار و پنج فقره گشت سیار مشترک در قالب ۲۰۸تیم داشتیم که موجب شناسایی ۵۹۳فقره تخلف صنفی شده است که بیشتر آن‌ها شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسن‌پور افزود: در این مدت از ۳۴فقره احتکار شناسایی شده، ۲۹مورد مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است که از جمله آن‌ها باید به احتکار بیش از یک‌هزار و ۵۰۰حلب روغن و ۳۸هزار بسته ماکارونی اشاره کرد و در این مدت همچنین ۳۰۹پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نانوایی‌ها ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه در برخورد با دانه درشت‌ها بسیار جدی و مصمم هستیم، گفت: با اختیارات جدید سران قوا به تعزیرات و افزایش پنج برابری جریمه‌ها تلاش می‌کنیم تا در حوزه کنترل بازار و پیشگیری از تخلفات صنفی شاهد وضعیت بهتری باشیم.

او در خصوص این که استان قطب تولید محصولات شوینده به شمار می رود، افزود: برخی واحدهای شوینده به شکل غیرقانونی و خودسرانه اقدام به افزایش قابل توجه محصولات خود کرده بودند که با آن‌ها برخورد شد و با دستور تعزیرات دستور بازگشت محصولات عرضه شده به بازار به نرخ‌های جدید داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین بیان کرد: طی روزهای اخیر در جریان بازرسی از یکی از واحدهای شوینده استان قزوین ۴۰۰تن شوینده که با افزایش قیمت غیرقانونی مواجه بود و قصد توزیع داشت توقیف شد و همچنین پنج هزار کارتن مواد شوینده نیز در یک واحد دیگر که برخی از آن‌ها توزیع شده بود توقیف و دستور اصلاح قیمت آن‌ها صادر و پرونده تخلف برای آن‌ها ثبت شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =