۹ میز تجاری کشورهای مختلف در آذربایجان‌شرقی فعال است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۹ میز تجاری کشورهای آلمان، روسیه، سوریه، لهستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان، چین و ترکیه در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، صابر پرنیان، در جلسه عارضه‌یابی و تقویت میزهای تجاری استان افزود: در رابطه با توسعه فعالیت میزهای تجاری استان باید اقدامات ساختاری انجام شود چرا که این امر به نفع اقتصاد استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت و فراهم کردن بستری مناسب به منظور فعالیت‌های میزهای تجاری استان، اظهار داشت: ایجاد بستر فیزیکی و ارایه خدمات در اتاق بازرگانی تبریز در توسعه فعالیت‌های میزهای تجاری تاثیر خوبی خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: کارهای بسیاری می توان برای توسعه میزهای تجاری استان انجام داد ولی مسائل باید به موقع طرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

پرنیان، با اشاره به توانمندی‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف ادامه داد: نبود برنامه‌ریزی مناسب، مدیریت و راهبردی واحد از جمله مسایل مطرح در این حوزه است بنابراین باید همفکری و شرکت در جلسات به صورت هفتگی در اولویت اقدامات قرار گیرد.

وی با بیان این که باید جلسات کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر برگزار شود، یاداوری کرد: حل مشکل ۲ معدن بزرگ استان و لغو عوارض صادرات محصولات فولادی از جمله اقدامات مهم سازمان صمت در مدت زمان کوتاه بود.

پرنیان، افزود: اثرات مطلوب این اقدامات به اقتصاد استان بازمی گردد بنابراین باید مسائل به موقع مطرح شود تا با پیگیری‌های مستمر نتیجه مطلوبی را کسب کرد.

آذربایجان شرقی از قطب های مهم صاراتی کشور محسوب می شود که رقم صادرات سالانه آن به بیش از سه میلیارد دلار می رسد؛ این در حالی است که گفته می شود رقم قابل توجهی از صادرات تجار و تولیدکنندگان استان نیز برای گریز از کاغذبازی های اداری در این خطه، از مبادی گمرکی استان های دیگر، به ویژه جنوب، صادر می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =