توسعه بازارچه ها درشهرکرد نیازمند مشارکت بخش خصوصی می باشد

ایرنا نوشت: رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت باید بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی دربازارچه هاومیدان میوه تره بارشهرکرد فراهم شود

محمدرضا بیاتی در نود و پنجمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در این نشست توسعه بازارچه‌ها و میادین میوه و تره‌بار به‌منظور بهبود کیفیت و کاهش قیمت‌ میوه، ساماندهی برخی مشاغل مانند نمایشگاه‌های خودرو، استفاده از نیروی انسانی باتجربه و متخصص در واحدهای شهرداری و توجه به ساختار اداری مطرح و بررسی شد.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی افزود: در همین راستا شرکت‌های تعاونی متقاضی مشارکت در طرح‌های توزیعی و خدماتی، می‌توانند در رفاه بیشتر اجتماعی شهروندان اثرگذار باشند.

نایب‌رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به لزوم شکستن انحصار بازار میوه و تره‌بار در میدان میوه و تره‌بار شهرکرد گفت: قیمت میوه در استان به‌عنوان یکی از مناطق تولیدکننده محصولات کشاورزی، نسبت به قیمت میوه در شهرها و استان‌های مقصد صادرات از این استان بالاتر است.

فرشاد چراغپور استفاده از ظرفیت‌های موجود در غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این صورت می‌توان انحصاری بودن قیمت‌ها در این حوزه را شکست.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات به شهروندان در دستور کار مجموعه مدیریت شهری به‌ویژه در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد قرار دارد.

رییس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد نیز استفاده از نیروهای باتجربه، متخصص و کارآمد نظارتی بر طرح‌های عمرانی شهرداری مهم دانست و گفت: هم‌اکنون سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شهرکرد در رشته‌های عمران، شهرسازی و معماری با کمبود نیروی متخصص مواجه است.

داوود نجفی استفاده از نیروی باتجربه را نیازمند پالایش تخصصی نیروی انسانی اعلام و تاکید کرد: انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده بتوان تعدادی نیروی کارآمد از مهندسین شهرداری را به سازمان عمران و بازآفرینی شهری وارد کرد تا نظارت‌ها بر عملکرد پیمانکاران عمرانی افزایش و زمینه ارتقای کیفی اجرای طرح‌های عمرانی بهبود یابد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: بیان مشکلات به تنهایی کافی نیست و اعضای این شورای باید علاوه بر ارائه مشکلات نسبت به بیان راهکارهای علمی و عملی در حوزه‌های مختلف اقدام کنند.

مصطفی حیدری به لزوم ترویج مشارکت دوسویه بین مردم و مدیریت شهری اشاره و تصریح کرد: در برنامه‌های شهری برآورده کردن انتظارات و رفع دغدغه‌های شهروندان مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهرکرد باشد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =