راه اندازی خانه خلاق گردشگری در دانشگاه علمی کاربردی کردستان

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اند که ۷۰ درصد آنها شاغل هستند، همچنین در این دانشگاه خانه خلاق گردشگری و صنایع دستی وابسته در حال راه‌اندازی ست که از ایده های نوآورانه همه دانشجویان در مقاطع مختلف و دیگر دانشگاه ها حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عادل سی‌وسه‌مرده در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: تفاهم نامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور ایجاد کارگاه های جوار دانشگاه امضا شده که در سه استان کردستان، خوزستان و خراسان شمالی موافقت شده است.

وی افزود: این طرح برای استفاده از امکانات و تجهیزات فنی و حرفه ای برای بهبود آموزش دروس عملی است که در ۱۱ مرکز جامع علمی کاربردی فعال استان اجرایی می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: در نشست با عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی پیشنهادی مبنی بر تامین شهریه دروس عملی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز مناطق محروم از محل اعتبارت دولتی مطرح شد که امیدواریم اجرایی شود.

سی‌وسه‌مرده با بیان اینکه دو مرکز علمی کاربردی دادگستری و مدیریت صنعتی استان در معرض انحلال هستند،افزود: این مراکز از ترم آینده دانشجو پذیرش نمی کند و دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز دیگر ادامه تحصیل خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان مقطع تحصیلی کارشناسی ناپیوسته در کردستان از ۲۹ خرداد آغاز شده و تا پنجم تیر ماه ادامه دارد و همچمین ثبت نام مقطع کاردانی هم از ۱۴ تا ۲۱ تیرماه انجام می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۸ رشته محل در مراکز علمی کاربردی کردستان شامل ۱۳۱ رشته کاردانی و ۸۷ کارشناسی ناپیوسته تدریس می شود افزود: در هریک از مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی، ۲۹ رشته محل به مجموع رشته های تحصیلی اضافه شده که بیشتر آنها مرتبط با تربیت بدنی است.

سی‌وسه‌مرده با بیان اینکه ۱۷۰ دانشگاه در کشور فعالیت دارد که یکی از آنها دانشگاه علمی کاربردی با ۴۸۰ مرکز در سراسر کشور است، افزود: از سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجوی مراکز آموزش عالی کشور، ۲۰۰ هزار نفر در مراکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که در کردستان هم از پنج هزار و ۲۰۸ دانشجوی ثبت شده در مراکز علمی، کاربردی ۲ هزار و ۹۷۲ نفر انتخاب رشته کرده اند.

وی گفت: از آغاز امسال با رعایت استانداردهای مناسب، آموزش حضوری شد و ۱۰ درصد بصورت مجازی بود و در روزهایی که به دلیل آلودگی تعطیل بود، آموزش بصورت مجازی برگزار شد تا دانشجویان از درس و تحصیل باز نمانند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =