مراکز منحل شده دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان‌غربی با شکل مدرن‌تر فعال می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام مسئولان کشوری مراکز منحل شده علمی کاربردی سطح استان به شکل جدید احیا خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سهراب عبدالله زاده با اشاره به کاهش دانشجویان و منحل شدن تعدادی از مراکز علمی کاربردی استان گفت: با تلاش‌های انجام گرفته و وعده مسئولین، قرار است این مراکز به شکل مدرن تر و در قالب بخش خصوصی و هیات امنیایی احیا شود و شاهد بازگشت دانشجویان شویم.

وی افزود: در حاضر ١۵ مرکز و حدود ۴٠٠٠ دانشجو با ترکیب ۴٠ درصد کارشناسی و ۶٠ درصد کاردانی در ١٣٠ رشته کاردانی و ٨۵ رشته کارشناسی در استان مشغول تحصیل هستند و نزدیک به یک هزار مدرس نیز در حال تدریس برای دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان‌غربی ادامه داد: جذب دانشجوی بین‌المللی، تبدیل مهارت به اشتفال تقویت پایه‌های مهارت افزایی از اهداف اصلی این دانشگاه است ضمن اینکه بنا داریم «خانه خلاق» را نیز راه اندازی کنیم که در این مورد در حال بررسی مراکز خلاق سایر استان‌ها برای بهره گرفتن از بهترین ایده برای راه‌اندازی خانه‌های خلاق استان باشیم.

عبدالله‌زاده گفت: پذیرش دانشجو علمی کاربردی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی توسط سازمان سنجش انجام می‌گیرد و دانشگاه به صورت کاملاً قانونی وظیفه آموزش و صدور مدرک داشته و هیچ نقشی در نحوه جذب ندارد.

وی خاطر نشان کرد: به رغم همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه دنبال افزایش شهریه نبوده و نیست و جذب دانشجو با کمترین میزان انجام می گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1645961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =