روش‌های افزایش فروش اینترنتی با چند تکنیک ساده

دسترسی به تنوع بیشتر کالایی، بررسی نظرات خریداران، مقایسه قیمت و صرفه جویی در زمان از جمله مهمترین ویژگی‌های استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی هستند.

فروشگاه‌های اینترنتی چند سالی است که در ایران فعالیت می‌کنند و تاثیر به سزایی در سبک سبک زندگی ما داشته‌اند. علاوه بر تمام مزیت های خرید از فروشگاه های اینترنتی به دلیل چابک بودن فرآیندها، امکان برگزرای جشنواره‌های مختلف و اطلاع رسانی سریع می‌تواند به خرید ارزان تر کمک کند. که همین موضوع می‌تواند به افزایش میزان فروش اینترنتی منجر شود.
حال سوال اصلی این است که چطور می‌توان با استفاده از پتانسیل فضای اینترنت حداکثر استفاده را در جهت افزایش میزان فروش از این کانال به کار برد؟ چه روش‌هایی می‌تواند به این موضوع کمک کند؟ آیا روش قطعی برای افزایش میزان فروش اینترنتی وجود دارد؟ در ادامه با این مقاله همراه باشید تا با بهترین روش‌های افزایش میزان فروش اینترنتی آشنا شوید.


انواع کانال‌های فروش آنلاین


با گسترش دسترس پذیری به اینترنت و ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و... کانال‌های مختلفی برای فروش کالا و خدمات نیز شکل گرفت. از مرسوم‌ترین ابزارهای آنلاینی که به عنوان یک کانال فروش اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به سایت‌های فروشگاه آنلاین اشاره کرد. سایت‌های فروشگاهی با درج محصولات در صفحات مختلف و همچنین ارائه اطلاعات کافی در خصوص آن محصول، این امکان را می‌دهند تا بدون محدودیت زمانی و مکانی کالای مورد نظر را خریداری و در محل مورد نظر دریافت کنید. ضمن اینکه کلیه فرآیندها به صورت اینترنتی انجام شده و نیازی به هماهنگی با مسئولین فروشگاه برای خرید و پرداخت وجه وجود ندارد.
گونه دیگری از فروشگاه‌های آنلاین، با گسترش شبکه‌های اجتماعی شکل گرفتند. توسعه شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا کاربران زمان زیادی را در این شبکه‌ها به گشت و گذار اختصاص دهند. همین امر سبب شد تا موقعیتی ایجاد شود و با تشکیل پیج‌ها و صفحه‌های فروشگاهی، نسبت به معرفی و فروش کالا اقدام شود. اگرچه در این روش فرآیند ثبت سفارش و خرید کمی کند بوده و نیاز است حتما با مسول فروشگاه برای خرید و واریز وجه ارتباط برقرار شود، اما تنوع و سرعت ایجاد این کانال در مقایسه با سایت اینترنتی بسیار بیشتر است. به طوری که در کمتر از چند دقیقه می‌توانید صفحه فروشگاهی خود را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.


وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها


همانطور که اشاره شد فروشگاه‌های اینترنتی بر بستر سایت، یکی از مرسوم‌ترین روش‌های ایجاد یک فروشگاه اینترنتی است. در این سایت‌ها می‌توانید به تنوع کالایی بالایی دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه به طور معمول در کنار وب سایت، اپلیکیشن اختصاصی فروشگاه نیز طراحی و در اختیار کابران قرار می‌گیرد. مانند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و اپلیکیشن آن.


شبکه‌های اجتماعی


در ایران تعداد محدودی از شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار دارند. اینستاگرام به عنوان یکی از پربازدیدترین شبکه‌های اجتماعی فرصتی را ایجاد کرده تا کاربران بتوانند از طریق آن نسبت به فروش کالا یا خدمات خود اقدام کنند. البته در برخی موارد از کانال تلگرام نیز برای فروش کالا استفاده می‌شود.


اپلیکیشن‌های خدماتی و تبلیغاتی


برخی از اپلیکیشن‌ها خود دارای محصول برای فروش نیستند بلکه صرفا برای ارائه خدمات ایجاد شده‌اند. کاربران با استفاده از خدمات این اپلیکیش‌ها می‌توانند مخاطبان خود را یافته و از آن طریق نسبت به فروش اقلام مورد نظر اقدام کنند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپلیکیشن دیوار است. در این برنامه می‌توانید علاوه بر فروش کالای دست دوم، با ثبت نام و ایجاد فروشگاه، اقلام نو ودست اول را نیز به فروش برسانید.


بهترین روش‌های افزایش فروش


روش‌های مختلفی برای افزایش میزان فروش اینترنتی وجود دارد. برخی از این روش‌ها مختص یک حوزه مشخص بوده و برخی دیگر به صورت عمومی و توسط تمامی فروشگاه‌های اینترنتی قابل استفاده هستند. برخی نیازمند هزینه بالا بوده و برخی با هزینه محدود و به صورت بهینه قابل پیاده سازی هستند. در هر صورت مهمترین نکته که باید به آن توجه شود، انتخاب بهترین روش برای جذب مشتری و افزایش میزان فروش اینترنتی است. در ادامه برخی از روش‌های بهینه و کارآمد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


برپایی جشنواره و کمپین‌های مختلف


یکی از روش‌هایی که همواره می‌تواند مفید باشد و می‌توان روی بازدهی آن اطمینان داشت، استفاده از روش برپایی چشنواره و پروموشن‌های مختلف است. در یک تعریف کلی می‌توان اظهار داشت که اساس خرده فروشی یا ریتیل، پروموشن است. به عبارتی فرقی نمی‌کند که حوزه فروش شما چه کالایی را شامل می‌شود، در هر صورت با طراحی جشواره یا پروموشن مناسب، می‌توانید میزان فروش خود را افزایش دهید.


انتشار کد تخفیف متناسب با گروه‌های مختلف مشتریان

کد تخفیف فروشگاه اینترنتی را می‌توان یکی از بهترین روش‌ها با بازدهی بالا و سریع عنوان کرد. در این روش کدهای تخفیف متناسب با شرایط مختلف (اولین خرید، تکرار خرید و...)، ایجاد و در سایت‌های تخفیف محور منتشر می‌شوند. سپس کاربران و مشتریان شما با استفاده از آن کدها می‌توانند خرید خود را تکمیل کنند. از آنجایی که این روش به طور مستقیم با مشتریان و خرید ارتباط دارد، می‌تواند خرید را تضمین کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن کدهای تخفیف فروشگاه شما به اتمام برسد. کاربران با جستجوی عباراتی مانند کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اکالا، کد تخفیف اسنپ مارکت و... سعی می‌کنند کد تخفیف مورد نظر خود را بیابند.


انجام تبلیغات فروش یا پروموشنال

به طور کلی می‌توان دو هدف مختلف را برای انجام تبلیغات در نظر گرفت. هدف اول ایجاد شناخت و آگاهی از برند است که تحت عنوان تبلیغات برندینگ شناخته می‌شوند. هدف دوم افزایش فروش و معرفی محصولات است. این نوع از تبلیغات در اصطلاح تبلیغات فروش یا پروموشنال نامیده می‌شوند. نکته قابل توجه این است که برای برپایی تبلیغات پروموشنال، حتما باید هدف اول، یعنی شناخت از برند تا حدی وجود داشته باشد، در غیر این صورت این روش چندان کاربرد نخواهد داشت.


تمرکز بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی و بهبود تعامل با کاربران

همانطور که اشاره شد، شبکه‌های اجتماعی این روزها بسیار مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. فرقی ندارد که شما در صفحه خود به طور مستقیم نسبت به فروش اقدام می‌کنید و یا فروشگاه اینترنتی دارید و صفحه شبکه اجتماعی شما تنها یک کانال ارتباطی با مشتریانتان است. در هر صورت نیاز دارید تا با تولید محتوای باکیفیت و باب میل مشتریان احتمالی خود، ارتباط را هر چه بیشتر کرده و آن را حفظ کنید. در این صورت می‌توانید شاهد افزایش میزان فروش اینترنتی باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =