نماینده مشهد معتقد است: اصلاح​طلبان برای شرکت در انتخابات علاوه بر موضع​گیری درباره فتنه سال 88، باید در خصوص جریان انحرافی هم اعلام موضع کنند.

جواد کریمی عضو فراکسیون اصولگرایان، در گفت​وگو با خبرآنلاین با اشاره به سابقه شکل​گیری مجلس هشتم، افزود: عملکرد مجلس هشتم  خوب بود. در طول عمر این مجلس هم اتفاقات مهمی در کشور از نظر سیاسی و اجتماعی رخ داد که مصداق برجسته آن، فتنه 88 بود.

وی با بیان اینکه این فتنه به گونه​ای نبود که در آن فقط فتنه گران آمریکایی باشند، افزود: فتنه همه را تحت الشعاع  تبعات خود قرار داد و همه مدافعان انقلاب باید برای برخورد با آن، به صحنه می​آمدند. از این رو  هر کس وارد این عرصه نشد، یک مقطع سرنوشت ساز تاریخی را از دست  داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم با بیان اینکه این موضوع در فضای انتخابات مجلس آتی و شکل​گیری ساختار انتخاباتی آن هم  تاثیر گذار است، ادامه داد: مردم به شدت بر روی عملکرد تک تک چهره​های سیاسی برجسته شده و شناخته شده نظر و تحلیل دارند و از این افراد مطالبه می​کنند که در فتنه 88 چگونه عمل کردند؟

وی گفت: قرار نیست نقش و عملکرد سیاسیون در فتنه از چشم​ها غایب شود. وقتی رهبر معظم انقلاب می​فرمایند کسانی که در فتنه نقش داشتند اگر توبه هم کنند توبه​شان پذیرفته نیست؛ مشخص است که آنها صلاحیت ورودله انتخابات آتی را ندارند. البته طیف دیگری که اصولگرایان را هم در بر می​گیرد اگر موضع گیری می​کردند، این فتنه 8 ماه طول نمی​کشید.

وی درباره باز شدن فضای سیاسی برای اظهار نظرها در آستانه انتخابات، گفت: از روزی که نظام اسلامی به پیروزی رسیده، یک انتخابات سراغ ندارم که فضا بسته شده باشد. چرا که این امر مغایر با احکام  اسلام است  و فضای باز و بسته همه براساس ملاک عدالت اسلامی است. تا زمانی که کسی دست در دست محارب نداده است، حق فعالیت سیاسی دارد و هر کس محروم می شود بداند که وارد این فضا شده است؛ لذا هر کس که در کارنامه خودش خیانتی نمی​بینید، نگران تائید صلاحیت و حضورش در عرصه انتخابات نباشد.

کریمی درباره میزان حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم هم، گفت: هیچ قانونی نمی​گوید که اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات بشوند یا نه. بلکه آنها باید خودشان عاقل باشند و تمام عناصری را که در فتنه نقش داشتند برای همیشه کنار بگذارند. اصلاح طلبان اگر نیروهای دیگری دارند با اعلام مواضع، وارد عرصه شوند و افرادی هم که وارد صحنه می​شوند باید مواضع خودشان را  نسبت به فتنه 88 مشخص کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ اینکه فکر نمی​کنید این موضوع را باید به انتخاب مردم واگذار کرد؟، بابیان اینکه در فتنه​ پیش آمده دشمنان به دنبال این بودند که بساط دین و ارزش​های دینی را در این کشور جمع کنند، ادامه داد: مردم می​گویند افرادی که در قبال فتنه 88 موضع گیری نکردند، حق ورود به انتخابات را ندارند. افرادی که دستشان در دست دشمن بود، کجا حق بازگشت دارند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی، گفت: فتنه 88 خطرناک​تر از 8 سال جنگ تحمیلی بود. مگر  می​شود کسی کاندید اصلاح​طلبان باشد و وقتی از او درباره فتنه 88 سوال کنند، اعلام کند موضعی در این زمینه ندارم ؟

کریمی گفت: حتی اصلاح طلبان باید در برابر جریان انحرافی که در بدنه دولت  است موضع گیری کنند. چرا که  این جریان هم به نظر تحلیل گران به دنبال براندازی بود و مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفت.

نحوه رفتار شورای نگهبان با  اصلاح طلبان موضوع دیگری بود که این نماینده اصولگرا درباره آن، اظهار داشت: رهبر انقلاب در دوره اخیر و بعد از فتنه، احکام حکومتی نسبت به فتنه صادر کردند و این احکام برای شورای نگهبان حجت است. حتما هم این شورا  آنجایی که رهبر انقلاب حکم صادر کردند، توجه دارد و هر کس در فتنه 88 نقش داشته صلاحیت حضور در رقابت​های انتخاباتی مجلس نهم را نخواهد داشت.

به گفته وی، این امر، به هیچ وجه، منجر به کاهش مشارکت عمومی نمی​شود. چرا که ملت ایران طرفدار فتنه گران نیستند.

 /29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تاخدمت وخيانت راچه كسي تعريف كنه؟پوستين رابه قول امام علي(ع)وارونه پوشيده اي
  • سینا از شیراز IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    نمی دانم چرا ما ایرانی ها همه اش دوست داریم در مورد وظایف دیگران صحبت کنیم؟؟ اگه هر یک از ما در مورد وظایف خودمان و کارهایی که خودمان باید انجام دهیم صحبت می کردیم وضعمان خیلی بهتر از الان بود.
  • نیکی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 2
    مردم را خواهشا به زحمت نیاندازید. شما خودتان هر که را میدانید این شرایط رادارد برگزینید و به مجلس بفرستیدوکار همه را راحت کنید.
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا تعارف نکنید اگه لازمه اصلاح طلبان کار دیگه ای هم انجام بدهند حتما بگید ....
  • رضا-مشهد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    كاري نكنيد مشاركت بياد پايين اقايون
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    اگرچه من اصلاح طلب نیستم ولی بهتره اصولگرا یان که بقول خودشان رییس جمهور از درون گروه آنها بیرون آمده از جریان انحرافی اعلام برایت کنند چرا که واضحه جریان انحرافی مورد تایید خودشان بوده نه گروه اصلاح طلب .