بهره برداری از چهار دکل تجمیعی مخابراتی در جزیره کیش

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، چهار دکل تجمیعی و مخابراتی به منظور تقویت ظرفیت و رفع مشکلات پوشش ارتباطات سیار در مناطق "سفین، نوبنیاد و شهرک صدف" به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین از کیش: با نصب و راه اندازی تعداد ۴ دکل تجمیعی مخابراتی در مناطق " نوبنیاد۱ تا ۳، فاز C سفین و فاز ۴ شهرک صدف"، ساکنان جزیره کیش علاوه بر رفع مشکلات ارتباطی که از نظر افزایش تعداد کاربران ارتباطات سیار و کمبود ظرفیت در این مناطق پیش از این با آن مواجه بودند از اینترنت پرسرعت "۴جی و ۵جی" نیز بهره مند خواهند شد.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین بهره برداری از دکل های تجمیعی مخابراتی، گفت: از تعداد ۳۰ دکل که پیمانکار بیش از ۷ سال گذشته مسئولیت نگهداری آن را بر عهده داشت ۱۰ دکل به دلیل عدم توجه و نگهداری نا صحیح به سازمان انتقال پیدا کرده و در حوزه قضایی با همکاری دادستان امکان بازپس گیری مابقی دکل ها فراهم شده تا عملیات نگهداری آنها توسط سازمان انجام شود.

کشاورز افزود: ما باید دقت لازم در بحث انعقاد قراردادها و نظارت بر انجام امور پیمانکار را داشته باشیم، ابعاد مختلف نگهداری و تعمیرات را در نظر گرفته و نظارت ها را تقویت کنیم.

کشاورز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سازمان اموالی دارد که باید به عنوان اموال دولت شناسایی شود و برنامه درستی قبل از واگذاری، حین انجام کار و در زمان اجرا و بهره برداری داشته باشیم و اشخاص توانمند را برای اجرای امور پیمانکاری انتخاب کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: طرح تجمیع دکل های مخابراطی و نظارت و نگهداری آنها در حال حاضر با همت همکاران ما در تله کیش به نقطه مطلوبی رسیده و در بحث نظم دهی و ساماندهی همچنین ارتقا ظرفیت آنتن دهی و دیتاها برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

مهدی کشاورز اظهار داشت: طبق دستور آیت الله رئیسی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، تمام امور به گونه ای اجرا می شود که صلاح سازمان و مهمتر از آن حال خوب مردم در آن دیده شود.

عزیزی سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این خصوص گفت: تنها ساختار هر دکل نصب شده در سایت ها بدون تجهیزات هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته که تکنولوژی های کامل و به روز ۲G، ۳G ،۴G و ۴.۵G را پوشش می دهد.

وی اظهار داشت: ما مشکلی در باب پوشش دهی و تماس صوتی نداشتیم، مسئله کمبود ظرفیت سایت ها بود که با توجه به رشد ساختمان ها و مستقر شدن ساکنان منجر به جانمایی ۴ نقطه در کیش شد و۳ نقطه نوبنیاد، مهستان و فاز ۴ صدف دکل هایی با تجهیزات اپراتور ایرانسل و همراه اول نصب و عمده مشکلات ارتباطی ساکنان رفع شد.

محمد عزیزی افزود: در حال حاضر تجمیع اپراتور های ایرانسل و همراه اول، تله کیش و مبین نت بر روی دکل ها اجرا شده و اپراتورهای خدمات رادیویی نیز طبق برنامه ریزی و تحویل ۳۰ نقطه دیگر بر روی دکل ها نصب می شوند.

به گفته عزیزی تفاوت سایت های جدید سازگاری با شرایط آب و هوایی کیش و فضای باز است که نگهداری آنها را راحت تر می کند، نکته دیگر این که فواصل کم سایت اپراتورها موجب بهبود عملکرد آنها شده است و ما در این زمینه تلاش می کنیم اینترنت پایدار به مردم ارائه کنیم.

گفتنی است در این بازدید جمعی از مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =