نماینده تهران معتقد است شاخص‌های کارآمدی، مقبولیت و صلاحیت بهترین روش برای انتخاب لیست اصولگرایان است.

پرویز سروری عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص اقداماتی که موجب موفقیت رقبای اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم می‌شود، اظهار داشت: وقتی اولویت اصولگرایان اولویت مردم نباشد، این فضا را برای رقبای اصولگرایان به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه مردم نه با اصلاح طلبان و نه با اصولگرایان عهد اخوت نبسته‌اند و نه خصومت باطنی دارند، افزود: مردم مسئولینی را می‌خواهند که به مشکلات آنها توجه کنند و در انتخابات هم به نسبت رفتار و گفتمان گروه‌های سیاسی رای خود را تنظیم می‌کنند. از این رو صرف اینکه کسی ادعا کند اصولگرا است، مورد توجه مردم قرار نمی گیرد.

سروری تصریح کرد: بنابراین اصولگرایان باید تلاش کنند که ریلشان در ریل مردم قرار بگیرد و این گونه نباشد که آنها روی ریل دیگری باشند و مردم چیز دیگری بخواهند. این آفتی است که جریان اصولگرا را تهدید می‌کند.

به عقیده وی، برخی از جریان‌های اصولگرایی در شرایط فعلی موضوعاتی را در فضای جامعه طرح می‌کنند که درد مردم نیست.

نماینده تهران، مصداق این سخنان را دعواها و مشاجرات سیاسی دانست و گفت: این مسائل درد مردم نیست و مردم به دنبال این هستند که ببینند سیاسیون چه مشکلی از زندگی‌شان رفع می‌کنند.

عضو جمعیت رهپویان در خصوص انتقاداتی که به وزن برخی  اضلاع حاضر در کمیته 15 نفره اصولگرایان وارد شده، با اشاره به مقاله‌ای در دوران اصلاحات درباره وزن گروه‌های اصلاح طلب، گفت: آنها معتقد بودند چون رقیب از بین رفته، باید به  وزن کشی جریان‌های اصلاح‌طلب پرداخت و در نهایت همین موضوع منجر به کنار رفتن آنها از عرصه سیاسی شد.

سروری خاطر نشان کرد: در انتخابات شورای شهر سوم همه گروه‌های که اینگونه موضع گیری می‌کردند حضور داشند، اما سوال این است که مردم به چه کسی رای دادند؟ لیست کسانی که بیشترین رای را آورد مربوط به کدام جریان‌ها بود؟بعضی حتی یک نماینده هم نتوانستند در آن انتخابات داشته باشند!

وی با بیان اینکه ورود در این دست اظهار نظر ها را در این مقطع به صلاح جریان اصولگرایی نمی‌دانم، ادامه داد: اینکه بخواهیم به این سوال که ما یا رقبایمان چه قدر وزن داریم بپردازیم، گرفتار شدن در همان سیاست زدگی است که مخل وحدت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که از میان موازی کاری، سهم خواهی و میانداری گروه‌های کم وزن در اصولگرایان، کدام یک سهم بیشتری در موفقیت رقبای آنان دارد؟، با بیان اینکه هر سه این عوامل  موثر است، گفت: اصولگرایی بر این مبنا شکل گرفت که منافع جریان حق، بر منافع حزبی رجحان داشته باشد و اگر ما دیدیم نامزدی از سوی جبهه پیروان خط امام ورهبری معرفی شده و از کاندیدای ما قوی‌تر است، اصرار برنظر خود نکنیم. اصرار بر اینکه کاندیدای ما باید در لیست باشد، مخالف شرع و عقل است.

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه آنچه اصل است شایستگی‌ها و حضور افراد موثر و کارآمد در مجلس بعدی است، گفت: «سهم خواهی» شایسته سالاری را کنار می‌زند و حزب‌سالاری را رحجان می‌دهد.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم انتخاب لیست اصولگرایان بر اساس شاخص‌های کارآمدی، مقبولیت و صلاحیت، موثرتر از این روش است که جریانی بگوید سهم من در لیست انتخاباتی باید لحاظ شود.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =