نبود سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان آذربایجان‌غربی است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، نبود سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان دانست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسن حاتمی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار تعداد واحدهای تولیدی استان گفت: هم اکنون ۱۳۱۶ واحد صنعتی در استان فعال است و ۲۵۶ واحد نیز بصورت کامل راکد یا نیمه راکد است که تمام تلاش و اقدامات برای بازگشت آنها به چرخه تولید و فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه « تمامی واحدهای فعال با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ درصد به شرط تولید محصول، از نظر ما فعال محسوب می‌شود»، افزود: در هجده ماه اخیر و با حمایت های مسئولان استانی واحد های صنعتی راکد استان از ۲۷.۵ درصد به ۱۶.۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نبود سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی دانست و بیان کرد: افزایش غیر متعارف قیمت مواد اولیه و حقوق ۵۴ درصدی کارگران واحد صنعتی را مجبور به افزایش قیمت محصولات تولیدی می‌کند.

حاتمی یکی از اصلی ترین دلایل رکود واحدهای اقتصادی را آگاه نبودن مالکین به قوانین جاری کشور عنوان کرد و افزود: دلیل راکد بودن بخشی از واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی بدهی‌های بانکی است؛ البته آمار دقیق آن برای این جلسه استخراج نشده و به زودی به اطلاع خبرنگاران خواهد رسید ضمن اینکه در برنامه سال گذشته مقرر شد ۸۰واحد صنعتی راه اندازی مجدد شود اما با حمایت‌ها در نهایت ۹۱واحد به چرخه تولید بازگشت و از این تعداد ۷۶واحد در سطح شهرک‌های صنعتی استان و مابقی در واحد های صنعتی خارج نواحی شهرک ها بود.

وی درخصوص راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی در استان نیز گفت: مراحل صدور مجوز شهرک صنعتی خصوصی مبل در خوی صادر شده و بحث قیمت گذاری برای واگذاری زمین ۱۰۰ هکتاری نیز در شرف حل شدن بوده و بزودی کلنگ زنی خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سطح استان ۸تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری داریم که تصفیه خانه فاز ٣ شهرک صنعتی ارومیه با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان بزودی افتتاح می شود و همچنین در سطح شهرک های صنعتی آذربایجان‌غربی ۱۲ ایستگاه آتش نشانی و ۷ ماشین آتش‌نشانی داریم.

حاتمی همچنین در رابطه با بوی نامطبوع موجود در جوار شهرک‌های صنعتی جاده کلانتری ارومیه یادآور شد: فقط یک درصد فاضلاب موجود در آن منطقه مختص شهرک‌های صنعتی است و عملا نمی‌توان این بوی بد را فقط به شهرک صنعتی ربط داد؛ در همین راستا درخواست‌های لازم برای دفع فاضلاب صنعتی با تایید سازمان محیط زیست از طریق کانال خط انقلاب داده شده که مورد موافقت نیز واقع شده و عملی شدن آن نیازمند یک جلسه هماهنگی و امضای صورتجلسه است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =